Lovrić: Što se to događa u ZET-u?

Lovrić: Što se to događa u ZET-u?

Još u kolovozu raspisan je javni natječaj za 22 radna mjesta, a Lovrić tvrdi kako do danas nitko nije pozvan na razgovor za posao

Nezavisni gradski zastupnik Ivica Lovrić danas je u sklopu primanja građana i predstavnika udruga razgovarao s Draženom Bartakovićem, predsjednikom Sindikata radnika javnog gradskog prijevoza putnika RH o problemima u ZET-u.

Lovrić navodi kako je vođen brojnim medijskim objavama, pritužbama samih zaposlenika, a u nedostatku informacija iz Uprave Zagrebačkog holdinga i od direktora društva Zagrebački električni tramvaj d.o.o. Marka Bogdanovića želio saznati kakvo je pravo stanje u poduzeću koje pruža jednu od najvažnijih usluga za funkcioniranje grada.

Podsjetio je kako je ZET još 23. kolovoza 2022. objavio javni poziv za iskazivanje interesa za slobodna radna mjesta na određeno vrijeme za 22 zanimanja. Traže se autoelektričari, bravari, autolimari, automehaničari, čistači, vodoinstalateri itd.

Inercija, neznanje ili skrivene namjere?

»Javni poziv je otvoren dok postoji potreba poslodavca. S obzirom na to da dosad nitko nije pozvan niti na razgovor, a zaposlena su samo dvojica soboslikara, izgleda da se poslodavcu ne žuri unatoč činjenici da trenutno manjka otprilike 400 radnika. Ta brojka će se uskoro drastično povećati nakon što 100-injak vozača ode u mirovinu«, ističe Lovrić.

Dodaje kako nije poznat radi li se o inerciji, neznanju ili skrivenim namjerama, ali da je to zaposlenicima ZET-a i građanima, koji već sad osjećaju posljedice takvog (ne)upravljanja javnim gradskim prijevozom to ionako svejedno.

U svom priopćenju iznio je sljedeće podatke:

“ZET u brojkama:

Vozači autobusa mjesečno imaju preko 10 000 sati prekovremenog rada.

Na otvoreni poziv javilo se preko 1 000 ljudi, zaposleno samo 2 soboslikara iako primjerice autogumara (vulkanizera) nema dovoljno, a jedni su od krucijalnih za sigurnost i ispravnost vozila.

400 ljudi nedostaje u održavanju. Samo jučer je od 169 tramvaja puštenih u promet, svoju vožnju prije vremena završilo 14 tramvaja. 10% tramvaja u dnevnom prometu završilo je u spremištu u kvaru. Ne tako davno (prije dvije godine), Zagrebom su vozila 196 tramvaja dnevno, odnosno 30% više nego danas. Ako zbrojimo 2 + 2 = 40% tramvaja manje u prometu zbog neispravnosti vozila.

U javnom pozivu promijenjene su predispozicije za vozača autobusa (više nije potrebno iskustvo od najmanje godine dana) što je zanimljivo jer su se prethodno javili iskusni vozači sa svim traženim kvalifikacijama i bili odbijeni. Zašto odbijamo iskusne vozače i tražimo neiskusne?

Od 15. rujna 2022. Marko Bogdanović, direktor društva Zagrebački električni tramvaj d.o.o. ignorira određene sindikate bez obzira na molbe sindikalnih predstavnika.

60 % aparata za poništavanje karata u vozilima ne radi. Koliko novaca gubimo na taj način? Za nekoga tko se stalno poziva na štednju, gradonačelnik ovakvo rasipništvo olako ignorira.”

Gradski zastupnik je ustvrdio kako je zanimljivo i zabrinjavajuće je da se pregovori sindikata i Uprave odvijaju pod velom tajne.

»Naime, sindikalni predstavnici morali su potpisati izjavu o tajnosti što znači da ne smiju o tijeku pregovora izvještavati svoje članstvo. Dok su za vrijeme bivšeg gradonačelnika članovi sindikata odlučivali glasanjem hoće li njihovi predstavnici prihvatiti i što će prihvatiti od ponuđenog u Kolektivnom ugovoru, sada članovi sindikata ne smiju znati što ih čeka«, kaže Lovrić.

Nadalje, tvrdi kako je glavnom prometniku zabranjeno davanje izvješća o dnevnom prometu vozila sindikalnom predstavniku. Zaključuje kako je spora provedba i to malo odluka koje se donesu, ignoriranje problema te čudan odnos prema radnicima, rasipništvo i skrivanje podataka samo površina problema u ZET-u. »To je alarm koji zvoni na uzbunu«, jasan je Lovrić. (ZG-magazin)

Dijeli
KOMENTARI
Komentari su zatvoreni