
Legendarni Porsche 64 ide na aukciju
(Foto: RM Sotheby’s)
Tip 64 osmislio je profesor Ferdinand Porsche za natjecanje u utrci Berlin-Rim 1939. godine
Zadužen za dizajn i izgradnju automobila za utrku Berlin-Rim dugačku oko 1500 km (932 milje) u rujnu 1939. godine, profesor Ferdinand Porsche stvorio je automobil poznat samo kao Tip 64, odnosno Porsche 64. I upravo tu zapravo započinje Porscheovo sportsko naslijeđe.
Napravljena su samo tri ovakva napredna trkača i to uz pomoć primarnih komponenti KdF-Wagena, vozila koje će kasnije biti poznato kao Volkswagen Buba. Preciznije rečeno, automobil broj tri je napravljen korištenjem šasije prvog primjerka, nakon što je direktor Volkswagena u njemu doživio nesreću, a upravo će taj automobil ovog ljeta biti ponuđen na dražbi aukcijske kuće RM Sotheby’s.
Zbog izbijanja Drugog svjetskog rata, tip 64 nikada nije bio vožen na spomenutoj utrci. Automobil je imao isti ovjes i motor kao i Volkswagen Type 1 (»Buba«), ali je njegov inženjering bio vrhunski. Lagani materijali činili su jedan od najvažnijih aerodinamičnih oblika tog doba, dok je snaga bokser motora povećana na 32 konjske snage.
Ove je automobile Porsche koristio kao testna vozila i nedvojbeno su pomogli u stvaranju modela 356.
Obnovljeni Tip 64 osobno su koristili Ferdinand Porsche i njegov sin Ferry i to je jedini je primjerak koji je preživio rat. Nakon što je registrirao novu tvrtku Porsche u Austriji, Ferry Porsche je sam pričvrstio prvu oznaku s natpisom »Porsche« na tip 64.
Godine 1947. restauratorske radove izveo je Batista »Pinin« Farina, a samo godinu dana kasnije auto je ponovno otkriven, baš kada se pojavio i prvi primjerak Porschea 356.
Austrijski vozač moto i auto utrka Otto Mathé bio je zaposlen kako bi demonstrirao osvježeni tip 64, ali se toliko zaljubio u automobil da ga je na kraju otkupio. Tijekom 50-ih godina prošlog stoljeća Mathé je vozio ovaj vrlo posebni automobil koji je zadržao punih 46 godina, do svoje smrti 1995. godine. Tada ga je 1997. kupio dr. Thomas Gruber koji ga je prikazao na mnogim svjetskim događajima.
Motorious prenosi kako je Marcus Görig, stručnjak za automobile RM Sotheby’sa ovomprigodom rekao: »Ovo je priča o porijeklu Porschea, automobilu koji je stvorio legendu od kompanije, a kolekcionarima nudi ono što je vjerojatno neponovljiva prilika za sjedenje u sjedištu Ferdinanda i Ferrija Porschea. Ovim automobilom novi vlasnik neće biti pozvan samo u prvi red svakog Porsche-događaja u svijetu – oni će biti prvi red!«
Ugledni stručnjak za marku Andy Prill potvrdio je identitet vozila i napomenuo: »Ovo je najstariji od svih Porscheovih automobila i jednostavno je nevjerojatno pronaći prvi Porsche u ovom izvornom stanju.«
Automobil prodaje njegov neimenovani četvrti vlasnik na aukciji kuće RM Sotheby’s koja će se održati 17. kolovoza u Montereyu. Što se tiče cijene koju bi mogao postići s obzirom na originalnost i povijesni značaj, samo nebo je granica.
Galerija s fotografijama ovog nadasve zanimljivog vozila dostupna je na: https://rmsothebys.com/en/auctions/mo19/monterey/lots/r0031-1939-porsche-type-64/776606
Pripremio: Boris Jagačić / Izvori: RM Sotheby’s, Motorious