Kotromanović spreman i na ostavku

Kotromanović spreman i na ostavku

Na pitanje novinara hoće li podnijeti ostavku, ministar Kotromanović je odgovorio kako je formirano povjerenstvo, koje će utvrditi sve elemente ove nesreće. „Spreman sam podnijeti ostavku i ako puška zašteka, ali pričekat ću informacije Povjerenstva i onda ću donijeti odluku“, odgovorio je ministar

U povodu jučerašnjeg pada vojnog zrakoplova MiG 21 nedaleko od Velike Gorice danas je održana konferencija za novinare u zrakoplovnoj bazi Zemunik na kojoj je ministar obrane Ante Kotromanović pohvalio reakciju pilota. Ujedno je, odgovarajući na upit novinara, rekao kako je „spreman podnijeti ostavku i ako puška zašteka“.

Komentirajući reakciju pilota ministar je ocijenio kako je pilot (pukovnik Stanko Hrženjak) bio priseban i odlučio najbolje što je mogao. „Život pilota najvažniji je i nenadoknadiv gubitak“, dodao je. Govoreći o stanju borbenih aviona, izjavio je kako je zatekao lošu situaciju te je morao brzo reagirati u kratko vrijeme. „Vojska nije dječja igra, trebamo odluku o tome što ćemo raditi u budućnosti, trebamo sredstava, trebamo sustav koji će nas sve zadovoljiti“, poručio je Kotromanović.

„Žao mi je što spominjem prošlost, ali treba reći da nije bilo hrabrosti za donošenje nekih odluka. Zajednički treba odlučiti hoće li se 2016. uvesti sustav koji će nas zadovoljiti. To je teška odluka za buduću vladu“, dodao je ministar.

Na pitanje novinara hoće li podnijeti ostavku, ministar Kotromanović je odgovorio kako je formirano povjerenstvo, koje će utvrditi sve elemente ove nesreće. „Spreman sam podnijeti ostavku i ako puška zašteka, ali pričekat ću informacije Povjerenstva i onda ću donijeti odluku“, odgovorio je ministar.

Načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga general zbora Drago Lovrić ukazao je da se još prije 2-3 trebalo donijeti odluku o nabavi novih borbenih aviona. Kako se to nije dogodilo, odlučeno je da se napravi remont i produži životni vijek ovog MIG-a 21.

MiG oldtimer

Zapovjednik HRZ-a general Dražen Šćuri kaže da on odobrava letove MIG-ova na osnovi tehničke procjene stanja, a general Drago Lovrić ustvrdio je kako ne bi dopustili da piloti lete u neispravnim MIG-ovima.

Na području Donje Lomnice Velike Gorice se srušio 40 godina star MiG-21 pod brojem 121, nije bio na remontu u Ukrajini, a zbog svoje starosti nije ni bio predviđen za remont. Pilot se uspješno katapultirao. Prema dosadašnjim informacijama, avionu je zatajio stajni trap i zatim se zapalio.

Pilot Stanko Hrženjak izjavio je da je sa zrakoplovom sve bilo u redu prije polijetanja iz zračne luke Zemunik, ali mu je nedaleko od Zagreba otkazao hidraulični sustav, zapalio se motor te se kabina ispunila dimom. Zato se morao katapultirati, a MiG usmjeriti prema nenaseljenom području. „Na samom ulasku u pravac za slijetanje došlo do eksplozije u motoru i kabinu je ispunio dim. Bio sam na visini 500 metara i ostalo mi je 10 sekundi do slijetanja. Ispod mene su bile kuće pa sam pričekao da one nestanu te se katapultirao. Pao sam 20 – 30 metara od aviona i prvo što sam pogledao je gdje je pao avion“, pojasnio je pilot s 25-godišnjim letačkim iskustvom.

Avion je bio pred istekom resursa, ali je bio ispravan i održavan u skladu s pravilnikom i pravilima struke. Zapovjednik Šćuri istaknuo je kako će istrage nadležnih povjerenstava utvrditi sve okolnosti ovog događaja.

Na internetu se pak pojavila i snimka razgovora kontrole leta i pilota drugog zrakoplova, koji se našao u blizini, u vrijeme pada MiG-a 21, nedaleko od zračne luke Zagreb. (hrt /zg-magazin)