
Konferencija protiv rodnih stereotipa u obrazovanju
(Foto: Ivana Vranješ)
U Muzeju suvremene umjetnosti danas je održana stručna konferencija na kojoj je predstavljena edukacijska platforma projekta Probudimo jednakost! “Jednakost IN- stereotipi OUT – Nastavnici za buduće generacije”.
Cilj projekta je smanjenje rodnih stereotipa u obrazovanju, jer oni utječu na životne odluke djece, njihove mogućnosti obrazovanja te odabir zanimanja i zapošljavanja.
Nositelj projekta je Institut za istraživanje i edukaciju Zaposlena mama, a partneri su Grad Zagreb i Asocijacija za afirmaciju potencijala žena (AFA).
U projektu sudjeluje 19 osnovnih škola iz Zagreba te osnovne škole iz Rijeke, Osijeka, Pule, Splita i Beograda. Provodit će se od 1. veljače 2021 do 31. siječnja 2023 godine. Ukupna vrijednost projekta je više od 354 tisuće eura, a Europska komisija sufinancira projekt s više od 283 tisuće eura.
Predsjednica Instituta zaposlena mama Diana Kobas Dešković je istaknula kako će se kroz projekt provesti edukacija o rodnim stereotipima za odgajatelje, učitelje, nastavnike prirodnih predmeta i stručne suradnike koji će stečena znanja primjenjivati u svakodnevnom radu.
Djevojčice se manje odlučuju za STEM zanimanja
Istaknula je da se zbog rodnih stereotipa u obrazovanju djevojčice manje odlučuju za STEM zanimanja, a dječaci manje za takozvana pomagačka zanimanja. U STEM zanimanju svoju karijeru vidi 40 % dječaka i samo 13 % djevojčica. Za društveno-humanistička zanimanja zainteresirano je 50 % posto djevojčica i manje od 20 % dječaka. Poručila je kako to žele promijeniti.
Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević je istaknuo kako je gradskoj vlasti bitno smanjenje rodnih stereotipa u društvu, pa tako i u obrazovanju. Istaknuo je važnost promocije afirmativnih sadržaja o rodnoj ravnopravnosti.
„Cilj projekta je jako bitan jer su nastavnici prenositelji znanja i u najranijoj dobi mogu djeci pružiti drugačiju perspektivu na rodne uloge i afirmaciju svih pojedinaca”, rekao je Tomašević
Projekt je pohvalio i ravnatelj zagrebačke XV. gimnazije Nikola Dmitrović. Istaknuo je da se učenici u osnovnoj školi se bave programiranjem, ali se dolaskom u srednju školu smanjuje se interes učenika za IT područje.
„Želimo da bude veći interes učenica za to područje te dodatno na tome radimo kroz kurikularnu reformu i kroz pripreme za natjecanja”, rekao je Dmitrović.