
Končar će za HŽ raditi vlakove vrijedne 1,6 milijardi kuna
Zasad je poznato da HŽ Putnički prijevoz nabavlja 32 elektromotorna vlaka, od čega 16 za prigradski i 16 za regionalni promet, te 12 dizelelektričnih motornih vlakova
A. Pavić
Kako su nam potvrdili iz Hrvatskih željeznica završni pregovori s tvrtkom Končar električna vozila oko nabavke 44 nova vlaka za još traju.
Poručuju međutim kako Tvornica željezničkih vozila Gredelj u gradnji vlakova može sudjelovati kao podizvođač. Pero Hrkać, stečajni upravitelj Gredelja, potvrđuje da će i Gredelj sudjelovati u izradi vlakova za HŽ. “Na spomenutim natječajima participirali smo u suradnji s tvrtkom Končar, koja je bila i naš konzorcijalni partner tijekom izrade prototipa tih vozila”, kaže Hrkać. Iz Končara su se pohvalili da tvrtka ima znanja i mogućnosti za izradu niskopodnih elektromotornih vlakova, što je dokazao i u proizvodnji dvaju prototipova za HŽ za regionalni te gradsko-prigradski promet koji su u redovnom prometu.
“Interes za proizvodnju vlakova u suradnji s domaćom industrijom Končar je jasno izrazio i nada se pozitivnoj odluci i skorom ugovaranju. S obzirom na to da je natječaj u tijeku, nemamo drugih komentara”, kažu u Končaru. Dionice Končara Elektroindustrije nisu pretjerano profitirale zbog pregovora te su u utorak čak zabilježile neznatan pad. Zasad je poznato da HŽ Putnički prijevoz nabavlja 32 elektromotorna vlaka, od čega 16 za prigradski i 16 za regionalni promet, te 12 dizelelektričnih motornih vlakova. Natječaj za 32 elektromotorna vlaka raspisan je u prosincu 2012., a za dizelelektrične motorne vlakove u siječnju ove godine. Oba natječaja objavljena su u Narodnim novinama, kažu u HŽ-u. Cijeli je posao prilično vrijedan za Končar i domaću industriju jer će ukupna vrijednost nabave novih vlakova dosegnuti 1,6 milijardi kuna. Vrijednost 32 elektromotorna vlaka je 1,2 milijarde kuna, a 12 dizelelektričnih motornih vlakova 414 milijuna kuna.
Kako je u ponedjeljak objasnio ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, još se čeka konačan dogovor s bankama. Brojni su razlozi kupnje novih vlakova. U HŽ-u kažu da će nabava rezultirati smanjenjem operativnih troškova masovnog prijevoza putnika, povećanjem sigurnosti i raspoloživosti prijevoznih sredstava, kao i kvalitete usluge i konkurentske pozicije na prijevoznom tržištu. Vlakovi bi trebali biti pušteni u promet tijekom 2014., 2015. i 2016. godine. (poslovni.hr / zg-magazin)