Klasične Minije pretvaraju u električne

Klasične Minije pretvaraju u električne

(Foto: BMW Grupa)

Vlasnici klasičnih Minija u Ujedinjenom Kraljevstvu sada ih mogu tvornički pretvoriti u električne modele putem programa Mini Recharged. Odakle ova ideja? Britanski proizvođač automobila koji je dio BMW Grupe prvi je put otkrio jednokratni elektrificirani starinski Mini na Salonu automobila u New Yorku 2018. godine. Budući da je eksperimentalna izvedba bila iznimno dobro prihvaćena, ne čudi da ju je Mini odlučio formalizirati u ponudu za kupce.

Električna pretvorba odvija se u Minijevoj tvornici u Oxfordu. Ondje se postavljaju sva potrebna ožičenja i ugrađuje elektronika, uključujući i ažuriranu ploču s instrumentima te električni motor i baterija. Proces, naravno, podrazumijeva uklanjanje nekoliko mehaničkih komponenti, odnosno motora, mjenjača, spremnika goriva i ispušnog sustava. Ovi dijelovi su označeni i pohranjeni ako kupac kasnije odluči vratiti svoj Mini na staromodni pogon.

Standardna ploča s instrumentima u klasičnom Miniju (Foto: BMW Grupa)

Predstavljen 1959. godine, originalni Mini je sišao s proizvodne trake tijekom naftne krize kao vrlo nekonvencionalno, štedljivo kompaktno vozilo dovoljno prostrano da u njega stanu četiri putnika. Njegov prepoznatljivi raspored kotača na uglovima, poprečni pogon s prednjim pogonom i kutijasti profil ne samo da su osigurali dovoljno upotrebljivog prostora u kabini unatoč skromnim dimenzijama, već su doprinijeli i njegovoj agilnosti. Stoga je ovaj mali »ubojica divova« postao i prava ikona motosporta.

Upečatljivog mališana dizajnirao je Sir Alec Issigonis. Automobil se prodao u gotovo 5,5 milijuna primjeraka do kraja proizvodnje 2000. godine. Nova generacija predstavljena je sredinom 2001., a potpuno električni Mini Cooper SE lansiran je 2019.

Domet od 160 kilometara

Električni motori kakvi se ugrađuju u klasične Minije s baterijom isporučuju 120 KS, što je mnogo uzmemo li u obzir da su rani Minijevi motori proizvodili tek dvoznamenkastu konjsku snagu, a imaju domet od približno 160 km. Od 0 do 100 km/h ubrzavaju za 9 sekundi, što je opet dobar rezultat u odnosu na standarde klasičnih Minija.

Iz BMW-a nisu objavili puno detalja o specifikacijama, kao ni koliko košta pretvorba, ali sav posao će se odvijati u Ujedinjenom Kraljevstvu. No sva prerađena vozila dobivaju jedinstveni broj. U sklopu programa Recharged, proizvođač u vlasništvu BMW-a surađivat će s poznatim umjetnicima u izradi posebnih izdanja…

Iz BMW-a ističu kako preuređeni automobil nije potrebno ponovno registrirati, a velik dio klasičnog Minija ostaje netaknut.

Mini Morris
Klasični “Minići” snimljeni u Zagrebu (Foto: Boris Jagačić)

Pripremio: B. Jagačić

Dijeli
KOMENTARI
Komentari su zatvoreni