
Kalifornija omogućila da se u promet uključe automobili bez vozača
(Foto: https://getcruise.com/)
Kalifornijska regulatorna tijela izglasala su u četvrtak da se tvrtkama za samovozeće automobile Waymo i Cruise omogući da ponude taksi uslugu u San Franciscu, koja će biti dostupna od 0-24 sata tijekom cijeloga tjedna. To je velika pobjeda za industriju koja bi mogla otvoriti put širem prihvaćanju ove tehnologije, piše Washington Post.
Automobili bez vozača postali su uobičajen prizor na krivudavim, brdovitim i često maglovitim ulicama San Francisca. Glasovanje u četvrtak uklonilo je većinu ograničenja u radu i naplaćivanju vožnji, u biti stvarajući šireći mrežu usluga taksi prijevoza poput Ubera ili Lyfta – samo bez vozača.

To je ključni trenutak za industriju autonomnog prijevoza, a mnoge tvrtke predviđaju da uopće ne trebaju vozače. Naime, godinama su tvrtke od Amazona do Googlea eksperimentirale sa samovozećim vozilima, a to bi se moglo vrlo negativno odraziti na zaposlenost, odnosno tržište radne snage ako se ikada masovno ostvari, piše Washington Post.
Samo u Kaliforniji postoji više od 40 tvrtki – od mladih razvojnih tvrtki do tehnoloških divova – koje imaju dozvole za testiranje svojih automobila u San Franciscu. Prema analizi podataka koju je objavio Washington Post, kompanije kolektivno prijeđu milijune milja na javnim cestama svake godine.
Iako se već razmatraju mogućnosti da se osobni prijevoz odvija letjelicama, odnosno zrakom i ushitom koji izaziva ova industrija, mnogi stručnjaci upozoravaju da je budućnost u kojoj će se koristiti osobne letjelice poput Jetsona još godinama daleko. Tvrtke poput Ubera i Tesle predvidjele su da će biti široko rasprostranjena do sredine 2020-ih, ali tehnologija nije uspjela.