Kako se vozači štite od korona virusa?

Kako se vozači štite od korona virusa?

(Foto: Punionice plina i benzinske postaje su rizična mjesta za širenje virusa)

Samo tijekom ovoga mjeseca kroz stanice za tehnički pregled će proći 142.000 vozila i njihovih vozača

U dnevnoj poplavi brojaka o širenju korona virusa u svijetu, pažnji su promakle činjenice o mogućim prenositeljima zaraze. Ne spominju se cestovna vozila, a među njima najzastupljeniji osobni automobili.

„Njih ima u Hrvatskoj više od 1,7 milijuna i gotovo svi posjećuju u godini bar jedanput stanicu za tehnički pregled, što znači da će u ovom kritičnom mjesecu, kao i u svakom drugom, u stanicama za tehnički pregled biti oko 142.000 automobila i ljudi u njima”, konstatiraju u autoklubu Maksimir. Dodaju kako vozače tamo ne dočekuje ništa što bi se moglo računati kao ozbiljan prilog protiv širenja zaraze. Osim toga, automobili i zaraženi vozači mogu samo u jednom danu prijeći tisuću kilometara i u četiri države kroz koje prolaze prenijeti bolest svima s kojima se sretnu.

Uz to, ima i drugih čimbenika, koji ukazuju na važnost tretiranja automobila.

„Računa li se da svaki automobil posjeti benzinsku postaju, punionicu plina i punionicu struje samo tri puta mjesečno, na svim tim mjestima je godišnja koncentracija oko 60 milijuna posjetitelja, koji mogu biti prenositelji bolesti. Osim rukavica za jednokratnu uporabu niti na tim mjestima nema drugih “alata” za preventivno otklanjanje opasnosti”, navode u Autoklubu Maksimr.

Napominju kako do sada spomenute brojke nisu i konačne i ne govore o svim vozilima, koja se kreću našim cestama. Ima i mnogo drugih (oko 460.000!), među kojima su traktori, kamioni, autobusi, mopedi i motocikli, a o zdravlju vozača nekih od njih valjalo bi se posebno zabrinuti. To su traktoristi, ljudi koji upravljaju s više od 125.000 traktora.

„Što će se dogoditi ako ih ne sačuvamo, ako oni obole? Tko će obaviti proljetnu sjetvu, tko će cijelu godinu proizvoditi hranu?”, pitaju se u zagrebačkom autoklubu.

Potvrdi li se da hrana zaista ne širi koronu, već da je širenje moguće putem ambalaže u kojoj se transportira, uvoz iz drugih zemalja postaje problematičan, a domaća proizvodnja dobiva na cijeni. Najava mogućih događanja mogla bi se uvrstiti u širenje panike, no obistini li se ono što najavljuje poznata liječnica Nela Sršen, da najgore tek dolazi ili pak njemačka kancelarka AngelaMerkel da dvije trećine Nijemaca može oboljeti, valja se ozbiljnije pozabaviti pitanjem što nam u svakodnevnom prijevozu ljudi i roba još preostaje? U avionima, vlakovima, autobusima i tramvajima ljudi su preblizu jedni drugima, kontakti su prerizični i kao zadnja obrambena crta preostaju – osobni automobili. Njihovu mobilnost moramo sačuvati i braniti pod svaku cijenu.

To očito ne bi smjela više biti volja samo nekih institucija, već društvena, strogo propisana obveza, smatraju u Autoklubu Maksimir, koji je već predložio uređenje Stanica za tehnički pregled vozila prilagođene sadašnjem zdravstvenom trenutku. (pr)