Jurilica iz osamdesetih

Jurilica iz osamdesetih

Alfa Romeo Sprint Quadrifoglio Verde

Alfa Romeo je u ožujku 1983. godine predstavio »Sprint« – novu gamu vozila koja više nije imala veze s imenom »Alfasud«. Vrh ponude bio je upravo Quadrifoglio Verde

Boris Jagačić

Uvijek nas razveseli kad naiđemo na neki zanimljiv automobil sa ZG-regama. Ovaj put to je bio Alfa Romeo Sprint Quadrifoglio Verde. Dugačak naziv iza kojeg se skriva auto niske linije s četverocilindričnim bokser motorom zapremine 1,5 litara i sportskim aspiracijama o čemu svjedoči djetelina s četiri lista (quadrifoglio). Coupé je obrubljen zelenom (verde) ukrasnom lajsnom, kojom je je uokvirena i značka Alfa Romea na masci automobila.

Quadrifoglio izvedbe Alfa Romea uvijek se rjeđe sreću od standardnih, što zbog više nabavne cijene, što zbog činjenice da su ih zbog poboljšanih performansi kupovali vozači skloniji oštrijoj vožnji. Uz to, napomenimo i da je riječ je o modelu koji se proizvodio od 1983. do 1987. godine, u razdoblju kada se proizvodi ove (ali i ne samo te) talijanske marke nisu baš mogli podičiti kvalitetnom antikorozivnom zaštitom.

Štoviše, čini se da je limarija sklona hrđanju ujedno i najslabija točka ovoga automobila.

Mala masa i upečatljive performanse

No, zato je tu onaj frktavi sportski zvuk bokser motora i dvostruka ispušna cijev. Mala masa vozila te motor od 105 KS pri 6000 o/min dostajali su za brzine od 185 km/h i uvjerljiva ubrzanja. Stoga ne čudi da je ovaj auto bio poželjan kod vozača željnih adrenalina. Bile su za to za 1980-e godine uvjerljive performanse.

Diskretno ali jasno: Dvije ispušne cijevi ispod djeteline s četiri lista

Alfa Romeo je u ožujku 1983. godine predstavio novu »Sprint« gamu vozila koja više nije imala veze s imenom »Alfasud«. Vrh ponude bio je upravo Quadrifoglio Verde opremljen aluminijskim kotačima s gumama dimenzija 190/55 HR 340 ili 185/60 HR 14, maglenkama i spomenutim lajsnom. Unutrašnjost je bila identična kod svih izvedbi. Od 1987. do 1989. u ponudi je bila još snažnija inačica s 1,7-litrenim motorom (max. 115 KS), na kojoj više nema bočnih zaštita na vratima i zelenih lajsni, a može ju se prepoznati i po drukčijem interijeru te stražnjem spojleru kakvog ovaj primjerak nema.

Primjerak na kojeg smo naišli ima užu verziju guma, ali kotači nisu originalni, već su na njega montirani Momo Corse naplatci. Čini se da je naknadno nalijepljen i natpis »Pininfarina«, obzirom da je automobil dizajnirao Giorgetto Giugiaro za Italdesign, a karoseriju za ovaj model također nije izrađivala Pinifarina.

Originalni dizajn naplataka je s osam rupa, ovdje su naknadno ugrađeni Momo kotači

Komentiraj

*