
Japanski proizvođači povlače 3,4 milijuna vozila
Ovo je dosad najveći opoziv vozila zbog problema sa zračnim jastucima. Inače, Takata je po veličini drugi proizvođač zračnih jastuka i sustava sigurnosnih pojaseva na svijetu. Odmah po objavi informacije Takatine dionice su u Tokiju pale su za 10 posto. Opoziv obuhvaća neke najprodavanije japanske automobile, uključujući Toyota Camry i Corolla, te Nissan Maxima i Honda Civic
Četiri japanskih proizvođača automobila, uključujući Toyotu, Nissan, Hondu i Mazdu, povlače 3,4 milijuna vozila prodanih širom svijeta zbog problema sa zračnim jastucima (dobavljača Takata Corp.) koji bi mogli ozlijediti putnike ili dovesti do požara.
Ovo je dosad najveći opoziv vozila zbog problema sa zračnim jastucima. Inače, Takata je po veličini drugi proizvođač zračnih jastuka i sustava sigurnosnih pojaseva na svijetu. Odmah po objavi informacije Takatine dionice su u Tokiju pale su za 10 posto. Opoziv obuhvaća neke najprodavanije japanske automobile, uključujući Toyota Camry i Corolla, te Nissan Maxima i Honda Civic. Sva vozila u pitanju proizvedena su 2000. godine ili kasnije.
U Takati su moguće probleme uvidjeli tek 2011. nakon čega su proveli ispitivanja. Nakon što je ustanovljen uzrok problema, dobavljač je obavijestio kupce koji su se odlučili na opoziv vozila. Glasnogovornik Takate Hideyuki Matsumoto izjavio je novinarima da isprva nisu bili u stanju prepoznati problem kada se dogodio posljednji opoziv iako su sve pregledali.
Iz Toyote, Honde i Nissana poručili su kako nije bilo izvješća o ozlijeđenima ili smrti zbog neispravnih zračnih jastuka. U Hondi su postali svjesni problema nakon jednog sudara koji se dogodio u Portoriku.
Takata je obavijestio o nesreći, a automobil je na kraju isporučen na analizu u Sjedinjenim Američkim Državama, rekao je glasnogovornik Honde. U nesreći, zračni jastuk za suvozača neće se ispravno aktivirati zbog proizvodnog nedostatka potisnog plina. Kao rezultat toga, postoji i opasnost od požara.
Najviše povlači Toyota
Takata opskrbljuje zračnim jastucima i sigurnosnim pojasevima mnoge velike proizvođače automobila, uključujući Daimler, Ford, General Motors. Što se tiče GM-a, problem se odnosi samo na oko 55.000 Pontiac Vibe automobila iz 2003. za američko i kanadsko tržište. BMW zasad još nije ustvrdio broj vozila na koja bi se odnosio opoziv.
Predstavnici Chryslera, Forda, Daimlera, PSA Peugeot – Citroen, Renaulta i Volkswagena kažu kako se problem ne odnosi na njihova vozila jer nisu koristili zračne jastuke iz opozvane serije. Kupci indijske Tate i njegovih Jaguara i Land Rovera također nisu ovim pogođeni, dok Fiat i Suzuki imaju drugog dobavljača.
Toyota će obavijestiti vlasnike oko 1,73 milijuna vozila proizvedenih između studenog 2000 i ožujka 2004, uključujući i 580.000 prodanih vozila u Sjevernoj Americi i 490.000 prodanih vozila u Europi.
Honda povlači oko 1,14 milijuna vozila širom svijeta, uključujući 561.400 vozila u SAD-u i još 107.800 u Kanadi. Nissan je objavio da povlači oko 480.000 vozila, a Mazda 45.500 vozila.
Neispravni zračni jastuci su proizvedeni između 2000. i 2002. godine u Takatinoj tvornici u Meksiku. Toyotinim modelima obuhvaćene opoziv uključuju Corolla, tundra, Yaris i Camry. Nissan modeli uključuju Maximu i Cube. Toyota je najavila da će zamijenjivati neispravne zračne jastuke novima. Popravak traje sat do dva i pol sata, ovisno o modelu. (zg-magazin / yahoo!)