“Izrada novog  GUP-a je u interesu građana i Zagreba”

“Izrada novog GUP-a je u interesu građana i Zagreba”

Gradski zastupnici Lijevog bloka u srijedu su se na konferenciji za novinare u Staroj gradskoj vijećnici osvrnuli na izmjene i dopune zagrebačkog Generalnog urbanističkog plana (GUP) o čemu će se raspravljati u četvrtak na sjednici Gradske skupštine.

Tomislav Tomašević (Zagreb je NAŠ) je istaknuo da je novi GUP Zagreba najkontraverzniji prostorni plan u hrvatskoj povijesti, a koji bi mogao biti već sutra izglasan na sjednici Skupštine. „To posebno posebno ovisi o HDZ-u koji ostavlja mogućnost da ne bude amandmana na GUP”, rekao je Tomašević.

Ustvrdio je da će bude li GUP izglasan to doprinijeti dodatnom zagađenju zraka jer se njime ukida zabrana izgradnje novih javnih garaža u Donjem gradu što će privući nove automobile u središte grada.

„Bude li GUP bude izglasan, najveća zelena površina u vlasništvu Grada će biti dana investitorima iz Dubija za gradnju luksuznih stanova“, izjavio je Tomašević. Naglasio je da proces izmjena GUP-a traje pet godina i ništa se dramatično nije dogodilo tih godina u smislu da je grad stao i da ne funkcionira.

„Ne bude li GUP izglasan ništa se dramatično neće dogoditi. Apel je struke da se predloženi GUP odbije i da se krene u izradu novog. Smatramo da je to najviše u interesu građana i u interesu grada Zagreba“, poručio je Tomašević.

Rada Borić iz Nove ljevice osvrnula se na manjak od milijardu kuna u proračunu Grada Zagreba.

„To nije nikakva novina za Grad a taj manjak se nije dogodio zbog poreznih reformi, kako opravdavaju u Gradu, ili zato što su se smanjili prihodi Gradu Zagrebu. Naime, Grad Zagreb ima najveći prirez od 18 posto. Sve što imamo kao manjak u gradskoj kasi je zbog različitih preskupih obećanja i preplaćenih radova“, ustvrdila je Borić.

Svibor Jančić (Za grad) osvrnuo se na smanjenje cijene odvoza otpada. Kako je rekao, smanjenje cijene odvoza otpada koju je prvo najavio gradonačelnik Bandić, a zatim i obustava primjene dopunjene Uredbe o gospodarenju komunalnim koju je donio Ustavni sud, a koja je bila temelj za prvobitno poskupljene, pokazuje u kojoj mjeri su gradske i državne vlasti nepripremljene za te izazove.

Spomenuo je i Greenway državnu biciklističku rutu broj 2. Riječ je o hvalevrijednom projektu koji je započeo 2015. godine i na koji je do sada potrošeno 1,45 milijuna kuna na studije i promidžbu da bi se pet godina kasnije sredstvima građana EU-a krenulo u provedbu projekta koji planira preko 120 km biciklističkih staza.

„Prvo se kreće u pilot-projekt kojim se planira izgraditi 1660 metara biciklističke staze za cijenu od 1,465.000,00 kuna po kilometru. Dok se drugi europski gradovi poput Beča povezuju biciklističkim rutama duljine preko 500 km, koje se kreću preko Budimpešte i Osijeka do Beograda, Zagreb je tek na putu da ostvari pilot-projekt od 1660 metara biciklističke staze“, istaknuo je Jančić.

Protiv izmjena GUP-a ponovno su se izjasnili i gradski zastupnici GLAS-a i Hrvatske stranke umirovljenika, predvođeni Ankom Mrak Taritaš. a predsjednica njihova skupštinskog kluba, Anka Marak-Taritaš.

Ivana Vranješ