
“Izgradnja žičare poskupljuje za 125 milijuna kuna, ne zna se zašto”
Sad imamo i tih novih famoznih 125 milijuna kuna, uz nepoznanicu na što se to odnosi, a čime se trenutni troškovi izgradnje Žičare Sljeme penju na astronomskih 666,7, dok je konačna cijena izgradnje ostala nepoznanicom, navodi gradski zastupnik
Gradski zastupnik Renato Petek (Naprijed Hrvatska! – Progresivni savez) i predsjednik Vijeća mjesnog odbora Gračani Marijan Kos (HDZ) dana su na početnoj postaji sljemenske žičare u izgradnji ukazali na neobjašnjivo poskupljenje radova za čak 125 milijuna kuna.
Petek je prokomentirao obrazloženje koje je Grad Zagreb jučer uputio RTL televiziji za potrebe emisije Potraga. Iz Grada su povećanje troškova opravdali povećanjem cijena građevinskih radova, rasta cijena željeza, ali i »smanjenju konkurencije uslijed sloma većine građevinskih tvrtki«. Također navode kako je oprema koja je planirana u studiji bila tehnički i tehnološki manje kvalitetna od iste koja je bila predmet javne nabave.
»Dogodilo se ono što smo od gradonačelnika Bandića već navikli. Tijekom radova isti poskupljuju uz različita pojašnjenja, a projekt se vodi netransparentno i neplanski«, ističe Petek koji se zajedno s Marijanom Kosom pita odakle sad ta ogromna povećanja cijene izgradnje, koja se više ne može usporediti s bilo kojoj žičarom u svijetu.
Podsjeća kako je Grad je potpisao ugovor za opremu žičare s tvrtkom Doppelmayr Seilbahnen GmbH na iznos od 111,1 milijuna kuna, što s PDV-om iznosi 139 milijuna kuna. S tvrtkom GIP Pionir je potpisan ugovor za gradnju garaže, objekata i temelja za stupove žičare na 300 milijuna kuna, što s PDV-om iznosi 375 milijuna kuna, dok je za pripremu projekta i kupovinu zemljišta do otvorenja radova utrošeno 27,7 milijuna kuna. Gradski zastupnik upozorava kako sad imamo i tih novih famoznih 125 milijuna kuna, uz nepoznanicu na što se to odnosi, a čime se trenutni troškovi izgradnje Žičare Sljeme penju na astronomskih 666,7, dok je ostalo nepoznato koji je krajnji iznos troškova njene izgradnje.
Marijan Kos (HDZ) pojašnjava da je od dodatnih radova, koji nisu bili planirani, najzahtjevnije i najskuplje bilo riješiti pitanje klizišta terena iza tunela na potezu prema staroj početnoj postaji u duljini 400 metara, gdje su ugrađeni sigurnosni piloti te više stotina metara potpornih zidova. »Uskoro će se graditi i novi kružni tok na Gračanskoj cesti u vrijednosti od 7 milijuna kuna, a plan je izgraditi i dodatna parkirališta nasuprot početnoj postaji, no parcele su još uvijek u privatnom vlasništvu«, završava Kos.
Petek dodaje da se prema službenim odgovorima iz Grada može zaključiti da projekt nije izrađena studiju isplativosti ili izvedivosti, što je osnovna polazna točka u planiranju ovakvih projekata.
»Nije postojala analiza o potrebnim kapacitetima žičare, nismo imali definirane resurse potrebne za ostvarenje projekta, kao niti procjenu prihoda i budućih troškova, tj. profitabilnost projekta u odnosu na investiciju. Stoga je naravno nepoznata i procjena cijene karte za građane što sve skupa dokazuje kako se radi neodgovorno i neprofesionalno, iako je projekt planiran deset godina«, navodi i dodaje kako će se na kraju platiti građani kroz proračun iz kojega će se 15 godina isplaćivati kredit za žičaru, jer će se ZET, kao nositelj i upravitelj projekta, prema prijedlogu koji je dolazi na novu sjednicu Gradske skupštine, zadužiti za 537 milijuna kuna. (ZG-m)