Iso Rivolta GTZ: Corvette u “Armaniju”

Iso Rivolta GTZ: Corvette u “Armaniju”

Zagato je prenio najljepše stilske elemente od modela A3 / C na GTZ čija je baza Corvette Z06

Chevrolet Corvette je kultni sportski automobil načinjen po američkom receptu. Iako je privlačan već i sam po sebi u tvorničkoj izvedbi, iz Zagata su pokazali u što ga može pretvoriti talijanska dizajnerska čarolija totalno promijenivši njegovu vanjštinu. Američka mehanika ispod ovog talijanskog plašta naziva se Iso Rivolta GTZ.

Nakon što je 2017. godine pokušao automobilske entuzijaste podsjetiti na već zaboravljeno ime »Iso Rivolta« putem hiper automobila Rivolta Hypercar Vision GT osmišljenog za seriju video igara Gran Turismo, Zagato je krenuo s prenošenjem ovog imena na ozbiljnije automobile razvijene za stvarni svijet. Iako je Vision GT bio osmišljen da privuče makar i prolaznu pozornost digitalne generacije, GTZ je namijenjen privlačenju naklonosti ljudi kojima je ime Iso već dobro poznato.

GTZ je debitirao kao duhovni potomak Iso Grifo A3 / C (Corsa), trkaćeg pandana cestovnom Grifo A3 / L (Lusso). Trkaći automobil A3 / C razvio je Giotto Bizzarrini nedugo nakon odlaska iz Ferrarija, gdje je radio kao glavni inženjer na čuvenom modelu 250 GTO, koji se danas ističe kao najskuplji automobil na svijetu, što se reflektira i na ovom modelu.

Na autosalonu u Torinu 1963. Bertone je predstavio skromniji Grifo A3 Lusso, za koji je pripremio tijelo, a Iso je pokazao trkaći Grifo A3 Corsa. A3 / C je nastavio grabiti pobjede u svojoj klasi u Le Mansu 1964. i ’65., ali neslaganje između Bizzarrinija i šefa Isoa Renza Rivolte dovelo je raskola. Iso je počeo prodavati svoje cestovne GT automobile, a Bizzarrini se posvetio evoluciji trkaćeg automobila A3 / C, koji je postao Bizzarrini 5300 GT.

Zagato je prenio najljepše stilske elemente od modela A3 / C na GTZ čija je baza Corvette Z06 (C7). Na ovaj način se također poštovala povijest jer je originalne Grifo automobile pokretao 5,4-litreni motorom iz Corvette. Novi automobil pokreće 6,2-litreni V8 motor s prednabijanjem s 650 KS koji do 100 km/h stiže za svega 3,7 sekundi i može potegnuti do 315 km/h.

Zagato je prvi put virtualno predstavio GTZ u lipnju 2020. i već je prodao devet od 19 primjeraka koliko ih planira proizvesti.

Boris Jagačić (Izvor: Zagato)

Komentiraj

*