
I Apple radi na samoupravljajućem automobilu?
Informacije ipak treba uzeti s rezervom jer često istražuju projekte koje naposljetku odbace. U nedjelju je njihov glasnogovornik u Londonu odbio komentirati navedene glasine
Samoupravljajući automobili možda postaju novi predmet interesa kompanije Apple, nakon što je već poznato da ih razvijaju Google i Tesla Motors.
Cupertino, kalifornijska baza za izradu mobitela, računala, a uskoro i satova istražuje kako napraviti cijelo vozilo, a ne samo softver ili njegove pojedinačne komponente.
Čini se kako ne žele pomoć proizvođača autoindustrije, pa se ne pojavljuju s tom informacijom u javnosti, rekao je za Reuters nepoznati izvor. Dodaje kako je „potpuno automatizirana vožnja revolucija. Proizvođači će prvo stvoriti tržište stvaranjem povezanih i djelomično autonomnih automobila. Apple je zainteresiran za sve potencijalne načine razvijanja koji uključuju autonomnu vožnju.“
Stvaranje takvog automobila bit će dramatičan pomak za tvrtku začetnicu iPhonea i iPada. Informacije ipak treba uzeti s rezervom jer često istražuju projekte koje naposljetku odbace. U nedjelju je njihov glasnogovornik u Londonu odbio komentirati navedene glasine.
Wall Street Journal izvijestio je da je Apple postavio tajni laboratorij koji radi na stvaranju električnog automobila, navodeći izvore upoznate sa slučajem. Laboratorij je postavljen krajem prošle godine, ubrzo nakon što su objavljene informacije o pametnom satu i najnovijem iPhoneu. Navodno je u projektu kodnog naziva Titan zaposleno nekoliko stotina ljudi koji rade na nekoliko kilometara od Appleovog sjedišta u Cupertinu.
Autonomna vožnja vjerojatno će se pojaviti progresivno kao i sustavi pomoći vozaču koji postaju sve sofisticiraniji. Proizvođači automobila poput Daimlera, BMW-a, Volkswagena i Audija pokazali su kako automobili već mogu putovati na velike udaljenosti bez ljudske intervencije.
Neki analitičari procjenjuju da takvo tržište do 2020. godine vrijedi 20 milijardi dolara, no ipak se ne očekuju potpuno automatizirani automobili do 2025. ili 2030. godine, a jedan od razloga su regulatorne prepreke. (ZG-magazin / Reuters)