
Hyundai Genesis – južnokorejski predstavnik u najvišoj klasi
Izgleda kako su došla vremena kada će Hyundai preuzeti karakteristike Toyote, Jaguara i Audija, a na kraju jednadžbe bit će G90
Prije malo više od 25 godina, Toyota je svojim »lexusom LS400«, svojevrsnom kopijom Mercedesove S-klase, napravila »napad« na europski monopol na tržištu luksuznih automobila. Za uspjeh u tom zahtjevnom tržišnom segmentu trebalo je nadmašiti suparnike starog svijeta u gotovo svakom pogledu, a Toyota je sa svojim »lexusom« to i napravila. Četvrt stoljeća kasnije brendovi kao što su Lexus, Infiniti i Acura već su itekako dokazali da japanski proizvodi mogu parirati, ali i nadmašiti europske.
U međuvremenu pojavila se još jedna automobilska velesila, ona Južne Koreje, a koja još ne konkurira u tom segmentu automobila. No po svemu sudeći to neće tako zadugo ostati.
Hyundai se našao u sličnom položaju kao i japanski proizvođači otprilike prije tri desetljeća. Nakon prodora na inozemna tržišta, Hyundai kao i KIA uspjeli su se afirmirati kao proizvođači kvalitetnih i pristupačnih automobila koji mnogo pružaju za uloženi novac.
Nakon što je stekla određeni tržišni status i ugled, kompanija je odlučila »umočiti prste« u vrlo profitabilan, ali iznimno konkurentan luksuzni segment auto tržišta. Tako je 2008. lansiran »genesis« kao rival BMW-ove serije 5, a godinu kasnije uslijedio je još luksuzniji »equus«, kao odgovor na Mercedesovu S-klasu. Bili su to lijepi automobili, osjetno jeftiniji od konkurencije.
No njihova prodaja nije baš išla sjajno, djelomično i zbog njihova nemaštovitog izgleda (djelovali su kao Mercedesove kopije, kao i nekadašnji »lexus«), a još više zbog toga što kupci vozila iz tog segmenta ne žele biti viđeni u nečemu sa značkom Hyundaija.
Tako je Hyunudai odlučio poći stazama koje su utabali Japanci te je osmislio zasebni luksuzni brend – Genesis, što znači da je »equus« stvar prošlosti, te će od 2017. godine zamijenjen modelom G90.
Još 1989. godine u ocjeni »lexusa LS400«, u Chicago Tribuneu je pisalo kako je Toyota u stvari BMW, Jaguar i Mercedes u jednom, samo što su kod nje izdvojene samo dobre značajke, a loše izbačene, odnosno da se radi o automobilu koji kao da je sastavljen od njihovih najboljih komponenti u jedan potpuno novi stroj.
Izgleda kako su došla vremena kada će Hyundai preuzeti karakteristike Toyote, Jaguara i Audija, a na kraju jednadžbe bit će G90. Na dvije vizualizacije modela vidljivo je da on svoju dizajnersku inspiraciju od njemačkog »svetog trojstvja,« – Audija, BMW-a i Mercedesa, premda će u Hyundaju reći da se izgled novog automobila oslanja na njihov Vision-G koncept.
Za sada još nema informacija o tehničkim karakteristikama, ali Hyundai opisuje Genesis liniju kao utjelovljenje »sportske elegancije«. S ovim će se automobilom južnokorejski proizvođač upustiti u ljuti boj s moćnim rivalima te pokušati ispuniti naizgled nemoguću misiju – biti bolji od konkurencije. To znači biti brži od BMW-ove serije 7, biti bolje napravljen od Jaguara XJ i napredniji od Mercedesove S-klase, a uz sve to i jeftiniji od njih. Čini se nemoguće? Toyota je u tome dobrim dijelom već uspjela. (B. J.)