
HSLS: Trojejbusi su bolje rješenje od skupih tramvaja
Zagrebački HSLS danas je pozvao aktualnu Gradsku upravu na čelu s Tomislavom Tomaševićem da krene rješavati probleme prometne infrastrukture koja je doživjela kolaps u Zagrebu i prione popravku i održavanju tramvaja i autobusa. Sama nabava novih vozila iako dobrodošla, je samo krpanje problema, naglasili su zagrebački HSLS-ovci na današnjoj konferenciji za medije.
Poručili su kako je »neselektivna štednja u ZET-u« rezultirala manjkom rezervnih dijelova i velikim brojem kvarova postojećih tramvaja.
»Neplaniranje radova u prometu, neprovođenje komunalnog reda, izostanak strategije prometa, loš rad gradskog prometnog redarstva uz neodgovarajuće održavanje vozila ZET-a osnovni su uzrok kašnjenja tramvaja i autobusa i nepridržavanja voznog reda. Posljedično tome i velikih gužvi u tramvajima i autobusima ZET-a kao i prometnog kolapsa«, ističu kažu HSLS-ovci navodeći pritom kako je prosječna brzina tramvaja u Zagrebu oko 12,8 km/sat.
»Predlažemo Gradskoj upravi nabavu trolejbusa kao prihvatljivije i ekonomičnije rješenje od baterijskih autobusa ili širenja tramvajske mreže, umjesto što zbog nedostatka vizije i znanja preuzima stara rješenja od prošlog gradonačelnika. Kombinacijom trolejbusa s autonomijom izvan kontaktne mreže moglo bi se doseći i mjesta II. zone ZET-a«, rekao je čelnik zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić. Pojasnio je da trolejbus za razliku od tramvaja ne traži izgradnju građevinski i financijski zahtjevne pruge.
Opasni biciklisti i vozači romobila
HSLS-ovci su upozorili i na mnogobrojne bicikliste, vozače romobila i drugih vozika koji u pješačkim zonama i nogostupima učestalo velikim brzinama voze slalom tik uz prolaznike, od kojih su mnogi starije osobe i djeca, a biciklističkim stazama kreću se nedozvoljenim smjerovima.
Dodaju kako je Zakona o sigurnosti prometa na cestama regulirano kretanje bicikala i sličnih vozila, kao i sankcije za nepoštivanje pravila. No, tvrde da prometno redarstvo ne sankcionira prekršitelje. Budući da nemaju registracijske pločice i lako su pokretljivi, biciklisti i vozači romobila vrlo brzo pobjegnu s mjesta na kojima se događaju incidenti te ih je teško identificirati.
Iz tog je razloga Alen Lochert ispred HSLS-a Zagreb predložio je Gradskoj upravi da hitno osmisli i preko prometnog redarstva počne provoditi informativno-preventivne akcije kojima bi se bicikliste educiralo o ponašanju u prometu.