
HSLS-ovci prozvali gradsku vlast zbog neodržavanja odvoda i prometnih gužvi
(Neodržavanje slivnika u Zagrebu pogoduje poplavama / Foto: GO HSLS)
Predsjednik i potpredsjednik Gradske organizacije HSLS-a Darko Klasić i Alen Lochert na današnjoj su konferenciji za medije upozorili na problem učestalih poplava koje pogađaju i građane Zagreba te na nesnosne prometne gužve.
Podsjetili su kako su još na 17. sjednici Gradske skupštine 10. studenoga 2022. zastupnici na prijedlog SDP-a pozvali gradonačelnika Tomislava Tomaševića da poduzme potrebne aktivnosti radi implementacije optimalnog sustava prikupljanja i ponovne upotrebe kišnice.
No, tvrde kako je na taj prijedlog gradonačelnik predao gradskom komunalnom poduzeću Vodoopskrba i odvodnja „Prijedlog ViO-a za povećanje propusnosti postojećih slivnih kanala za izljev oborinskih voda u Savu” star više od godinu dana. Time je, kažu, samo zadovoljio formu umjesto da je sa svojom zelenom platformom pokazao konstruktivnu, praktičnu i korisnu zelenu politiku.
Smatraju da će ovakva »podvala recikliranog dokumenta«, koji potječe još iz Bandićeva doba i ne odgovara postavljenom cilju i zadanoj svrsi te da će stoga utjecati na sigurnost građana.
»Zato predlažemo da se hitno prije dolaska sezone kiša i oborina ViO primjeni plan održavanja sustava slivnih kanala za izljev oborinskih voda u Savu te provede čišćenje slivnika i odvoda na području cijelog grada«, istaknuo je Klasić. Dodao je da se time otklanja uzrok većine poplava u Zagrebu.
»Također očekujemo da se konačno započne rad na modelu saniranja naselja Rudeš radi obrane od poplava, koje su ondje gotovo redovne, pa se čini da stanovnici žive uz rijeku, a ne na zagrebačkoj Trešnjevki!«, poručio je HSLS-ovac.
Bicikl ne može svima biti prijevozno sredstvo
Alen Lochert je pak ustvrdio da su ideje dobre isključivo ako su provedive. Ustvrdio je kako se predstavnici aktualne gradske vlasti koriste biciklima, pa rješenje prometnih problema prepoznaju isključivo u implementaciji improviziranih biciklističkih staza. No, dodaje, kako je u našem gradu velik broj sugrađana prisiljen je zbog poslovnih i privatnih potreba te loše organizacije javnog prijevoza koristiti se osobnim automobilima, koje nova-stara uprava uopće ne uzima u obzir u prometnim rješenjima.
Istaknuo je kako su svim dijelovima Zagreba izgrađene nove zgrade i naselja, ali bez nove prometne infrastrukture, pa građani gube po nekoliko sati dnevno na gužve u prometu.
»Kao primjer ističem spojeve ulica Medpotoki i ulice Dubravica s Alejom Bolonje, gdje su svako jutro i svako poslijepodne neopisive gužve, koje su svakodnevna mora i gubitak vremena građana koji ondje stanuju ili rade«, rekao je Lochert.
Međutim, ne samo da gradska vlast ne planira projekte kojima bi se rasteretila takva uska grla, nego iz planova izuzima projekte poput „Jarunskog mosta“, kazao je Lochert.
Podsjetio je kako je u Proračunu Grada Zagreba kao jedan od najvažnijih ciljeva Gradskog ureda za obnovu (…) i promet kao cilj definirano i »poboljšanje prometne situacije i povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu na prometnoj mreži Grada Zagreba, kontinuirano i nesmetano odvijanje prometa i učinkovito uređivanje prometa na javnoprometnim površinama«.