HSLS: Novi način naplate otpada u ovom trenutku nema smisla

HSLS: Novi način naplate otpada u ovom trenutku nema smisla

Zastupnik HSLS-a u Gradskoj skupštini Kristijan Jelić i predsjednik gradske organizacije te stranke Darko Klasić na današnjoj su konferenciji za novinare govorili o novom modelu naplate i odvoza otpada te javnom prijevozu.

Podsjetili su kako je novi model naplate odvoza otpada u Zagrebu najavljen za 1. listopada. Napominju da to ujedno znači poskupljenje usluge, posebice za one koji žive u malim stanovima. S druge strane, ne očekuju da će takav sustav povećati stopu razvrstavanja otpada.

HSLS-ovci su podsjetili kako novi model naplate odvoza otpada uključuje kupovinu specijaliziranih vrećica u trgovinama, ali smatraju da je to samo mali dio u cjelokupnom programu gospodarenja otpadom u Zagrebu.

Profitirat će oni koji žive u velikim stanovima

Upozoravaju, međutim, da novi način naplate odvoza ne donosi smanjenje računa svim Zagrepčanima. Darko Klasić tvrdi da će profitirati upravo oni koji žive u velikim stanovima,dok će najugroženiji biti oni u najmanjim stanovima i to u vrijeme rastuće inflacije i poskupljenja energenata.

Kao primjer je naveo da će pojedinac koji živi u 40 kvadrata i sada plaća 37 kuna mjesečno, ubuduće će plaćati 45 kuna, čemu treba pridodati i trošak kupnje standardiziranih vrećica u trgovini. Uz to, dodao je Klasić, građani će morati sami financirati boksove koji se trebaju postaviti umjesto kanti.

Prema Klasićevim riječima postavljanje spremišta (boksova) za kante košta najmanje 20 tisuća kuna!

Uzaludno razvrstavanje otpada?

Jelić pak smatra da će novi model biti još jedan promašaj gradske vlasti budući da još nije riješeno pitanje kompostane niti centra za gospodarenje otpadom. Stoga ističu kako bi mogao porasti broj divljih odlagališta.

Također, HSLS-ovi drže kako građane na odvojeno prikupljanje ne motivira ni činjenica što otpad na sumnjivi način završava na kraju završava na odlagalištu na Jakuševcu.

»Ako se ne riješi pitanje obrade otpada, novi način prikupljanja i naplate bit će samo šarena laž«, kažu.

Govoreći o javnom gradskom prijevozu HSLS-ovci su ustvrdili kako postoje prioritetnije stvari od postavljanja informativnih zaslona u tramvaje i umrežavanja informativnih zaslona na stajalištima, dok građani istodobno sve dulje čekaju tramvaje i autobuse.

Zaključili su kakao očigledno ZET ne testira nove zaslone, »nego strpljenje i inteligenciju Zagrepčana«. (ZG-magazin)

Dijeli
KOMENTARI
Komentari su zatvoreni