Hrvatske tvrtke se moraju okrenuti razvoju vlastitih proizvoda

Hrvatske tvrtke se moraju okrenuti razvoju vlastitih proizvoda

„Svaka ekonomija koja želi povećati produktivnost, želi naprijed mora se temeljiti na inovacijama i vlastitom proizvodu. Hrvatska ima sposobnosti i mogućnosti iskoristiti snage za razvoj vlastitih proizvoda“, rekao je za ZG-magazin dirktor tvrtke Rasco d.o.o Ivan Franičević

Ivana Vranješ

Hrvatska gospodarska komora je u zagrebačkom City Plaza centru u četvrtak organizirala Nacionalnu izložbu inovacija na kojoj se predstavilo 20-tak tvrtki iz različitih industrije koje su svoje inovacije uspješno plasirale na domaćim i stranim tržištima te na njima temelje svoj rast i razvoj.

Jedinstvena izložba je dio inicijative „Inoviraj-profitiraj“ u sklopu projekta „Promocija poduzetništva“ čiji je nositelj Ministarstvo gospodarstva i poduzetništva, a partner je HGK.

„Ulaganje u istraživanje i razvoj, u inovativne proizvode i inovativne usluge nužno je da bi se potaknuo rast gospodarstva i dodana vrijednost“, ‚istaknula je državna tajnica Ministarstva gospodarstva i poduzetništva Nataša Mikuš Žigman. Dodala je da glede inovacija u Hrvatskoj možemo biti zadovoljni.

„Globalni inovacijski indeks koji je napravljen ove godine da je Hrvatska na 41. mjestu od 131 analizirane zemlje što je napredak od tri mjesta na proteklu godinu. Na Bloombergovom inovacijskom indeksu također je zabilježen skok u 2020. godini, a prema europskoj ljestvici uspjeha Hrvatska se u 2020. godini nalazi u skupini zemalja umjerenih inovatora”, izjavila je Mikuš Žigman.

Uređaj iTheraphy tvrtke Kristalna ideja

Među tvrtkama koje su predstavile vrhunske inovacije je Kristalna ideja d.o.o. iz Splita. U svojim istraživanjima tvrtka inovira, patentira i proizvodi nove tehnologije i uređaje s ciljem očuvanja i poboljšanja kvalitete života i zdravlja ljudi. Na izložbi je predstavila svoj najnoviji proizvod iTerapy, a proizvod detektira sve viruse, uklanja bakterije, alargene, dim, smrad i čestice plinova.

„Na proizvodu smo radili sedam godina i njime se želimo probiti na tržište i s našim drugim inovacijama. Interes za ovu inovaciju raste jer su ljudi sve više zainteresirani za svoje zdravlje. Osobito su za proizvod zainteresirane zubne ordinacije škole, dječji vrtić. U svijetu su njime oduševljeni jer pročišćava 99,97 % posto aerosola. Drugi proizvodi koji se nazivaju pročišćivači zraka ne pročiste možda ni 50 %”, rekao je za ZG-magazin Ivan Lovrinčević, predstavnik prodaje u Kristalnoj ideji. Naglasio je da proizvod dobio zlatnu medalju na međunarodnom online natjecanju kao inovativni proizvod protiv koronavirusa.

Rasco d.o.o. iz Kalinovca je vodeći proizvođač strojeva za održavanje prometnica tijekom cijele godine. Na izložbi se predstavio kompaktnom čistilicom LYNX. Riječ je o prvoj hrvatskoj gradskoj čistilici koja je i nagrađena Zlatnom kunom za inovaciju 2019. godine.

„Naša tvrtka ima kontinuirani rast zadnjih deset godina, a u ovom trenutku zapošljavamo 400 ljudi u više zemalja. Poslujemo na pet kontinenata u 40 zemalja i 80 % naših prihoda dolazi iz izvoza. Naša tržišta su Njemačka, Švicarska, Slovačka, Češka, Švedska, Norveška i Danska. Osvojili smo i mnoge nagrade u inozemstvu“, istaknuo je predsjednik Uprave tvrtke Ivan Franičević. Dodao je da se uspjeh tvrtke temelji na vlastitom proizvodu te je istaknuo da su inovacije i vlastiti proizvodi izuzetno važni.

„Svaka ekonomija koja želi povećati produktivnost, želi naprijed mora se temeljiti na inovacijama i vlastitom proizvodu. Hrvatska danas ima sposobnosti i mogućnosti da iskoristi snage za razvoj vlastitih proizvoda. Kompanije se moraju preorijentirati te raditi na vlastitim proizvodima jer upravo oni imaju najveću vrijednost“, rekao je za ZG-magazin Franičević.

Jedna od uspješnih inovacijskih tvrtki je i Tipos Resurs iz Varaždina čiji su proizvodi od inovativnog materijala dobivenog postupkom reciklaže plastike. Prednost ovog materijala je mogućnost ponovnog recikliranja u istu svrhu. Proizvodi koji se žele plasirati na tržište su primjerice mobilne kuće napravljene od plastike koja ne ulazi u sustav reciklaže.

„Ove godine i prošle godine smo radili istraživanje tržišta, a iduće godine planiramo pokrenuti serijsku proizvodnju. Na zapadu su osvješteniji za naše proizvode, primjerice na sajmovima u Njemačkoj, Americi i Nizozemskoj pokazali su veliki interes“, rekla je za ZG-magazin Monika Šincek koja je sa suprugom inovatorom i vlasnica tvrtke.

Dijeli
KOMENTARI
Komentari su zatvoreni