Hoće li obrazovanje naše djece i dalje biti marginalna tema?

Hoće li obrazovanje naše djece i dalje biti marginalna tema?

Hoće li i dalje obrazovanje naše djece, budućnosti ove zemlje, biti marginalna tema ili ćemo konačno shvatiti kako nema gospodarskog i socijalnog boljitka bez kvalitetnog obrazovanja?

Iz Foruma za slobodu odgoja danas su se javili priopćenjem prigodom prvog dana školske godine. Priopćenje prenosimo u cijelosti:

Na početku svake školske godine postavljamo pitanje što sve zajednički možemo napraviti da nam škola i obrazovanje budu bolji. I ove godine susrećemo se s pitanjima proračunskih izdvajanja za obrazovanje, povećanja plaća učiteljima, osiguranja prijevoza i asistenata u nastavi za učenike, pitanja uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja i svih onih pitanja koja se postavljaju na početku svake školske godine.

No ove godine, za razliku od prethodnih kreće se s cjelovitom reformom obrazovnog sustava, prvenstveno s kurikularnom reformom koja donosi jednu novu nadu i koja će biti rezultat rada učitelja, stvarnih sudionika obrazovnog procesa što ulijeva optimizam da sve to neće biti utemeljeno samo na lijepim željama, već će ga pratiti i primjerena financijska izdvajanja. Vrlo važan dio ove obrazovne reforme su svi njeni dionici kod kojih se ovaj put osjeti određeni optimizam i koji polažu velike nade u rasterećenje kurikuluma i nadu kako će učenici konačno dobiti kompetencije potrebne za stvarni život i rad u suvremenom društvu. Pred nama je godina kada će se zahvaljujući novoj Strategiji znanosti, obrazovanja i tehnologije krenuti s izradom standarda za licenciranje učitelja i ravnatelja čime će se pridonijeti jednom od vrlo bitnih ciljeva ove Strategije: povećanju digniteta učiteljske struke.

Nadalje, ne smijemo zatvoriti oči pred trenutnim događajima u Europi i našem susjedstvu, pred sudbinom izbjeglica koji u Europi vide spas od ratnih razaranja. Među njima ima i mnogo djece koji traže i mir i sigurnost, ali i ostvarivanje svojih obrazovnih ciljeva. Stoga je iznimno važno da naše društvo iskaže spremnost i dobrodošlicu svima koji odluče ostati u Hrvatskoj i ovdje započeti svoj novi život. No, postavlja se pitanje koliko su hrvatsko društvo, a posebno hrvatski obrazovni sustav spremni na to znajući kako je razvoj građanskih kompetencija sustavno zanemarivan u hrvatskom obrazovnom sustavu što nam dokazuje niz istraživanja i primjera na koje gotovo svakodnevno nailazimo. Stoga i ove godine kao i svih prethodnih pozivamo i zahtijevamo kvalitetno i sustavno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja.

Pred nama su parlamentarni izbori. Stoga smatramo ponovno postaviti pitanje svima koji teže sljedeće četiri godine obnašati vlast, ali i svim građankama i građanima: hoće li i dalje obrazovanje naše djece, budućnosti ove zemlje, biti marginalna tema ili ćemo konačno shvatiti kako nema gospodarskog i socijalnog boljitka bez kvalitetnog obrazovanja? Pozivamo sve političke stranke i buduće obnašatelje vlasti da nastave s obrazovnom reformom koja je započeta te da obrazovanje odrede kao nacionalni interes lišen dnevno političkih prepucavanja. Samo tako možemo očekivati da će ova obrazovna reforma biti uspješna te da ćemo za desetak godina svjedočiti jednoj novoj školi koja je sretno mjesto za učenike, roditelje i sve učitelje. Nadalje, pozivamo i građanke i građane te medije da obrazovanje stave u središte predizbornih aktivnosti, te da ne propuste upitati sve kandidate o ključnim obrazovnim temama.

Učenicima, njihovim roditeljima i učiteljima želimo sretnu i uspješnu novu školsku godinu!

——————————————————————————–

Forum za slobodu odgoja je organizacija civilnog društva aktivna u Hrvatskoj od 1992. godine, registrirana 1998. g. prema Zakonu o udrugama. Temeljni cilj Foruma je implementacija obrazovnih standarda suvremenih demokratskih društva u hrvatski obrazovni sustav. Članovi Foruma su obrazovni stručnjaci, iskusni eksperti i akademici, profesori i učitelji, roditelji, studenti i učenici koji su zainteresirani za unapređenje i razvoj obrazovanja. U posljednjih 20 godina svog rada glavne aktivnosti uključuju kreiranje i provedbu edukacijskih programa za metodičku izobrazbu nastavnog osoblja, nenasilno rješavanje sukoba, zdravstveno obrazovanje, integralno građansko obrazovanje, stipendiranje učenika, te usavršavanje u metodici poučavanja.