HGK: Birajmo sigurno, kupujmo hrvatsko

HGK: Birajmo sigurno, kupujmo hrvatsko

Prije izbijanja pandemije online kanalima najviše su se kupovala putovanja i smještaj (54 %) te karte za zabavne sadržaje (41 %), a sada je riječ o odjeći i obući te potrepštinama za kuću

U Hrvatskoj gospodarskoj komoro procjenjuju da će potrošnja u prosincu, mjesecu blagdanske potrošnje kad se tradicionalno najviše troši, biti manja za do 20 % u odnosu na lani.

Voditeljica Odjela za trgovinu HGK Tomislava Ravlić je pojasnila je da se očekuje pad za sve kategorije proizvoda, ali najmanje ipak za one prehrambene i poručila građanima da ove godine biraju sigurno i kupuju hrvatsko.

S obzirom na gospodarske posljedice pandemije, sada je važnije nego ikada prije podržati domaće proizvođače. »Čak i najmanji znak pažnje odabirom domaćega znači da darujemo dvostruko, svoje najmilije i one čije su ruke taj proizvod stvorile«, kaže Ravlić.

Predsjednik Udruženja trgovine HGK Ivica Katavić kazao je da ćemo ovu godinu svi pamtiti dok smo živi, iako bi je što prije htjeli zaboraviti. »Nakon prvog vala i potpunog zatvaranja zabilježili smo pad od oko 2,5 % i mislili smo da dolaze bolji dani, međutim, epidemija je eskalirala baš u ove mjesece kad trgovine rade najbolje. Stoga ovaj prosinac neće biti u skladu s očekivanjima, ali neće biti ni katastrofalan. Pad će se kretati između 10 i 20 posto, ovisno o vrsti i lokaciji trgovine«, navodi Katavić.

Procjenjuje da će nešto teže biti za neprehrambeni segment jer će se hrana i piće kupovati bez obzira na okolnosti.

Prošlih godina u prosincu smo bilježili rekordne potrošnje pa je tako, prema podacima Porezne uprave, prošlogodišnja blagdanska potrošnja iznosila oko 15,8 milijardi kuna što je oko milijardu kuna više u odnosu na prosinac 2018. godine. »Ovim padom zbog korone se praktički vraćamo na razine potrošnje iz 2017. godine kada je ona iznosila 13,8 milijardi kuna«, izjavila je Ravlić.

Ravlić je istaknula kako se inače tradicionalno za blagdane najviše poklanjaju igračke, kozmetika, obuća i odjeća, tehnika, knjige te delikatesni prehrambeni proizvodi, ali ove je godine cijela dosadašnja situacija s pandemijom utjecala i na stanje u trgovini i na navike potrošača pa su se tako pojavili i neki novi, drugačiji trendovi u kupnji.

Podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju i da u prvih deset mjeseci 2020. bilježimo pad prometa u trgovini na malo na razini od 6,5 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine. »Procjenjujemo da će promet u trgovini na malo, na razini cijele godine, biti niži za 7 do 9 % u odnosu na promet u 2019. godini«, objasnila je Ravlić.

Da ipak nije sve tako crno pokazuje i podatak da trgovine na malo internetom ili poštom bilježe rast i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. U odnosu na listopad prošle godine, ove godine bilježi se rast od više od 18 %, a u prvih deset mjeseci ove godine narasla je za više od 12 %.

Prije izbijanja pandemije online kanalima najviše su se kupovala putovanja i smještaj (54 %) te karte za zabavne sadržaje (41 %), a sada je riječ o odjeći i obući te potrepštinama za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača. (ZG-mag)

Komentiraj

*