
Hanibal Salvaro izlaže u Veneciji
Uz skulpture su izloženi i kolaži apstraktnih crteža iz ciklusa Blu dipinto di blu nastali prije tri godine posvećenog Domenicu Modugnu
Razgovarao: Miroslav Pelikan
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, autor kompleksnog opusa, keramičar svjetskog glasa Hanibal Salvaro izlaže u Italiji.
Gospodine Salvaro, od 18. rujna izlažete u Galleria delle Cornici.
U Galleria delle Cornici izlažem najviše potaknut vrlo inspirativnom temom Mlijeko iz snova (ll latte dei sogni) Cecilije Alemani, kuratorice glavne izložbe 59. Biennala u Veneciji 2022. Jasno je kako se tema može raznoliko doživjeti, ali u mojem slučaju je djelovala je i djeluje kao neki zajednički nazivnik za mnogo toga što sam do sada napravio i što još planiram realizirati. Mislim kako će mnoge umjetničke zamisli u svijetu naći svoje okrilje u temi 59. Venecijanskog biennala.
To bi lako moglo rezultirati da bi sljedeći Biennale 2022., zahvaljujući suvremenim online i digitalnim mogućnostima, mogao biti i na razne neplanirane i neformalne načine, svjetski prisutan na cijelom globusu, jer pruža puno pozitivnih i poticajnih integrativnih elemenata.
Dvoskulpturalni objekti su u biti prostorne apstraktne terakotne instalacije fiksirane cementom tj. betonom, koje dolaze do punog izražaja nakon rezanja dijamantnom pilom kojom se inače reže kamen. Ti vrlo slobodno koncipirani objekti imaju površine koje pikturalno znatno podsjećaju na venecijanski teraco, ali sa suvremenim kreativnim senzibilitetom. Mogu se također shvatiti i kao vizualni odraz jedne bajne tradicije primjerene pojmu Venezia Serenissima i istovremeno slobodnom apstraktnom izričaju. Nazvao sam ih Oggetti Cerenissimi koristeći novoosmišljeni pojam nastao spajanjem riječi ceramica (keramika) i Serennissima.
Serenissima zato što je bila također vrlo uspješna kulturna i umjetnička tvorevina s neprekinutom tradicijom od 11. stoljeća, čije je djelovanje bogato i transjadranskom cjelovitošću čije se silnice osjećaju do današnjih dana. Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju polako se intenzivira kreativna isprepletenost iz nekadašnjih vremena kada su i naši umjetnici djelovali na apeninskoj strani Jadrana (Klović, braća Laurana, Juraj Dalmatinac, Celestin Medović, Otto Antonini, a u novije vrijeme Bruno Mascarelli, Lidia Salvaro, Edo Murtić, Oton Gliha, Svjetlan Junaković, Hanibal Salvaro, Bruno Paladin i drugi). Ali, ako mogu igrati vrsni nogometaši, tada valjda mogu djelovati i zanimljivi umjetnici.
Posebice se ističe ljepota i snaga ovih izložaka.
Kod ovih skulptura, a prema mojem poimanju venecijanske tradicije umjetničkih uradaka, koje su ispričane na neki osobni način, okrenut prema budućnosti, dosta je pažnje posvećeno malim sitnim vizualnim igricama koje u su u biti Mlijeko iz snova, bez traženja oslonca u minimalizmu. Uz svekoliko poštivanje tradicije ipak su »sjećanje« na moguću venecijansku vizualnu budućnost.
Uz skulpture su izloženi i kolaži apstraktnih crteža iz ciklusa Blu dipinto di blu nastali prije tri godine posvećenog Domenicu Modugnu. Izrađeni su povodom 90. rođendana Domenica Modugna i 60 godina njegove pjesme Nel blu dipinto di blu, koji su u Galleria delle Cornici došle do punog izražaja.
Lijepo je biti nazočan ovdje u Veneciji, baš u ovo vrijeme?
Kako je Venecija tradicionalno važan svjetski umjetnički centar to me jako raduje što sam izložio baš ovakvu izložbu, koja usput najavljuje sijedeći Biennale i pokazao kako Venecija može biti ishodište nekih dobrih i zanimljivih sadržaja, koji su joj primjereni.
No također raduje spoznaja kako je ovaj put za oficijelni hrvatski nastup na 59. Biennalu sve skupa koncipirano dosta dobro i mudro, a što može biti vrlo korisno za Hrvatsku. Naime odabir Tome Savića – Gecana i kustosice Elene Filipović, koja ima respektabilnu međunarodnu reputaciju, garantira uspješno sudjelovanje na Biennalu.
Što je još novo u atelijeru?
U mojem slikarskom atelijeru, koji je donekle i galerija malo su, zbog COVID 19 pandemije, poremećeni planovi, ali su ipak organizirane manje polu-online izložbe Nadje Moncheri iz Trsta, Stojana Špegela iz Velenje, Atija Salvara te uskoro Delie Prvački iz Singapura, Božene Cingulin iz Zagreba i Ramiza Pandura iz Mostara.
Likovni art dizajn centar LADICA, kojeg sam umjetnički voditelj, organizirao je izložbe ZELINA 21, Zagreb Full Color 21, India Fest 21 i Oni vole slikati 21.
Zahvaljujući žiriju 55. Zagrebačkog salona još od lipnja 2020. realiziram sustave komponibilnih instalacija EXAT 70 kao work in progress, koji će se dovršiti 7. prosinca 2021, tj na 70 rođendan osnutka grupe EXAT 51. U proteklom razdoblju postavljane su instalacije u Slatini, izložbeno prostoru 55.ZS, Galeriji Zvonimir, Autobusnom kolodvoru, travnjaku ispred Meštovićevog paviljona, skeli u Martinu na Muri, u Roču i ploveća u Rovinju. Još će se postaviti tri instalacije u Zagrebu. Zahvaljujući ovom sustavu instalacija EXAT 70, ovaj put će Zagrebački salon trajati 19 mjeseci.
Sljedeći tjedan postavljam u Galeriji Zvonimir izložbu porculanskih skulptura pod nazivom Liane, a koja će se moći razgledati od 5. do 16. listopada.
Sljedeće godine je u pripremi 5.hrvatski triennale keramike i gostovanje grupe keramičara iz Šangaja u Zagrebu te je za 2023. godinu predviđena organizacija izložbe AFRICA WELCOME.