
Gradsku vlast pozivaju da prestane diskriminirati vozače automobila
Novoj gradskoj vlasti automobili su postali nepoželjno vozilo na 6300 ulica i trgova u 70 zagrebačkih naselja iako je u Zagrebu registrirano više od 400 000 motornih vozila, što iznosi više od 400 vozila na tisuću stanovnika, poručili su s današnje konferencije za novinare zagrebački HSLS-ovci.
Navode kako je u zagrebačkom prometu situacija u skladu sa starom narodnom poslovicom prema kojoj kada nekom smrkne, drugom svane. Tvrde kako je dolaskom nove gradske vlasti očigledno je smrknulo svim vlasnicima automobila, a svanulo biciklistima.
Bicikl je ekološki prihvatljivo i praktično prijevozno sredstvao, ali…
Naglašavaju kako je, nažalost, automobil postao nužnost u sadašnjim okolnostima, počevši od epidemioloških mjera zbog koronakrize do svakodnevnih obaveza brojnih obitelji s djecom te prijevoza starijih i bolesnih Zagrepčanki i Zagrepčana. Stoga se unatoč ekološkoj neprihvatljivosti, ne može osporavati široka upotreba automobila u svakodnevnom životu, dodaju.
Prema riječima gradskih zastupnika iz redova HSLS-a, bicikl je idealno prijevozno sredstvo, praktično i brzo, za one koji nemaju automobil i nesporno je ekološki prihvatljivija mogućnost, ali da pri razvoju nove infrastrukture treba uzeti u obzir i realnost postojećih okolnosti. Dolaskom kišnih i zimskih mjeseci upotreba bicikala izrazito je ograničena.
Poboljšanje javnog gradskog prijevoza
Smatraju kako bi prioritet gradske uprave trebala bi biti što veća mobilnost u urbanim sredinama. Zanemarimo li automobile, treba poboljšati kvalitetu, dostupnost i pristupačnost javnog gradskog prijevoza kako bi naši građani imali istinsku alternativu, ističu.
»Stoga pozivam gradsku vlast da ne diskriminira druge sudionike u prometu jer i oni koriste automobile. Ako ne osobno, onda u profesionalnom kontekstu, bilo obliku taxi prijevoza za vrijeme loših vremenskih uvjeta bilo za izvršavanje drugih poslovnih obveza«,izjavio je predsjednik zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić.
Građane je pozvao da ovaj tjedan tijekom održavanja Europskog tjedna mobilnosti izbjegavaju promet u centru grada i sačuvaju živce »jer je neizbježan prometni kolaps u centru zbog svih dosadašnjih rješenja gradskih vlasti«. (ZG-mag)