
Gradski mališani „zavladali“ Ženevom
Salon automobila u Ženevi danas je otvorio vrata za novinare, koji će još tokom sutrašnjeg dana moći biti jedini posjetitelji ove manifestacije. Salon de’l Automobile Geneve 2014 bit će otvoren do 16. ožujka. Većina proizvođača pojavila se na sajmu sa svojim novitetima, mnogi od njih su i svjetske premijere.
Ovogodišnji salon u znaku je malih automobila. Je li tomu glavni razlog skupo gorivo i ekonomska situacija, ekološka osviještenost, trend ili sve pomalo? Teško je reći, ali činjenica je da se najinteresantnija „bitka“ ove godine vodi među gradskim mališanima. Donosimo vam kratki pregled dijela noviteta.
Citröen C1
Nosvost u ponudi je „citröen C1“ u izvedba Airscape s otvorom na krovu i platnenim krovom. U unutrašnjosti se nalaze 7-inčni tablet, kamera za vožnju natrag, sustav za pokretanje motora bez ključa. Mirror screen sustav omogućuje kopiranje sadržaja s pametnog telefona na tablet računalo. Na salonu je predstavljena posebna, konceptualna izvedba modela C1 – Swiss & Me. Ovaj primjerak nosi boje Švicarske, kao zemlje u kojoj se održava sajam. Automobil je dvobojan – karoserija je bijela, dok su krov i retrovizori obojani u crvenu. Izložbeni primjerak ima proširene blatobrane i šire kotače, te središnju ispušnu cijev unutar stražnjeg branika.
Fiat Panda 4×4 Cross
Talijanski Fiat predstavlja terensku varijantu „pande“. Prema je riječ o automobilu malih dimenzija, on ima velike terenske mogućnosti. Jasno to daju do znanja povišena i zaštićena podnica, veliki 15-inčni naplatci, ali i tradicija ovog modela. Napomenimo da je podvozje je kompletno zaštićeno od oštećenja, pa se „panda“ neće odmah oštetiti, čak i ako vozač negdje njome „zastruže“. Vozač može birati između tri načina vožnje: auto, stalni 4×4 te prijenos za velike uspone. U ponudi su dva motora, benzinski 0,9 Twin Air Turbo s 85 KS i 145 Nm najvećeg okretnog momenta i turbo-dizelski 1.3 Multijet 16 V, s također 85 KS. Oba motora nude se u varijantama s ručnim mjenjačem šest brzina.
Mazda Hazumi
Na ovom salonu automobila japanska Mazda ima dvije premijere – potpuno novi 1,5-litreni turbodizelski motor i koncept Hazumi. Koncept pokazuje sličnost s novim modelima CX-5, 6 i 3, predstavlja novu Mazdinu viziju budućeg modela niže klase (B-segmenta). Hazumi na japanskom znači „povezati“ ili „niknuti“. Kad je pak riječ o motoru, ovaj 1,5-litreni dizelaš mogao bi postati nasljednik aktualnog 1,6-litrenog motora CD116 sa 116 KS.
Opel Adam
U svom modelu „adam“, njemački Opel je predstavio potpuno novi trocilindrični motor i novi mjenjač. Novi 1-litreni ECOTEC Direct Injection Turbo motor odlikuje se većim okretnim momentom pri niskom broju okretaja te snaga koja je otprilike na razini standardnih 1,6-litrenih atmosferskih motora. Motor će emitirati 99 g/km CO2 i bit će uparen s novim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem bez ulja, koji je 30 % lakši od prethodnog. „Opel adam“ moći će se nabaviti u dvije razine snage – 90 i 115 KS (66 i 85 kW). U obje verzije motor pri 1800 okr/min daje 166 Nm okretnog momenta, a iz Opela najavljuju kako će trocilindrični motor imati nisku razinu buke i vibracija. Motor je u cijelosti izrađen o aluminija, opremljen je Start/Stop sustavom koja smanjuje potrošnju goriva, pa će verzija sa 66 kW / 90 KS trošiti u prosjeku oko 4,3 litre. „Adam“ s novim motorom moći će se naručiti krajem proljeća 2014.
Renault Clio R. S. 200 EDC Monaco GP
Riječ je o ograničenoj seriji posvećenoj Velikoj nagradi Monaka. Izvedba dolazi u biserno bijeloj boji, a na nekim se tržištima očekuje još i u platinasto sivoj boji karoserije. Sportski „clio“ ističu se još stražnjim spojlerom crne boje, a pogoni ga 1,6-litreni turbomotor s 200 KS povezan sa šesterobrzinskim EDC mjenjačem s dvije spojke.
Renault Twingo
Renault je također u potpunosti obnovio svoj ulazni model „twingo“. Ovaj crpi inspiraciju iz izvornog „twinga“, koji je izašao pred oči javnosti prije više od 20 godina. Prvi je „twingo“ predstavljao tada, na neki način revolucionarno vozilo, lišeno suvišnih (nepotrebnih) dodataka, kako bi se unutar skromnih dimenzija dobio zavidan unutarnji prostor, a bio je tu i simpatičan dizajn koji je osvojio mnoge. „Twingo“ treće generacije dizajnerski se oslanja i na „renault 5“, samo što smo sada u drugim vremenima. Konkurencija je sve jača, a kupci očekuju sve više, pa će novi „twingo“ ipak imati više opreme od ovdje spomenutih automobila. No posebno zanimljivo je to da ovaj „twingo“ ima straga smješten motor, kao nekadašnji „fiat 500“ i drugi onodobni mališani, čime se dobilo na lakšem manevriranju po gradu i smanjenom krugu okretanja. Pogon je također stražnji, a platformu dijeli sa Smartom. Motornu ponudu čine trocilindraši – atmosferski benzinac obujma 999 cm3 (70 KS) i snažniji benzinski motor opremljen turbopunjačem zapremnine 898 cm3 (90 KS).Kotači su razmješteni u same kutove automobila kako bi se povećao unutarnji raspoloživi prostor, povećan je i međuosovinski razmak. Auto je od prethodnika kraći, ali je prostor za putnike veći. Prtljažnik je obujma 219 litara.
Toyota Aygo
Toyota u Švicarskoj premijerno predstavlja svog potpuno novog gradskog mališana, modela „aygo“. U odnosu na prethodnika, riječ je o smijelijem dizajnerskom rješenju, automobil djeluje masivnije i robusnije, a zajednički s prethodnikom mu je trocilindrični benzinski motor. Novi „aygo“ ima prednja LED svjetla i velik Toyotin logo. Svoju platformu i dalje dijeli s još dva automobila – Citröenom C1 i Peugeotom 107, koji uskoro dobiva nasljednika – 108. Zanimljivo je da je prvi „aygo“ također premijerno bio predstavljen u Ženevi i to 2005. godine.
Nisu mini …
Citröen C4 Cactus
Ovaj automobil C segmenta zanimljiv je po novitetima koje donosi. Među njima su:
– Airbump inovacija koja štiti karoseriju od manjih oštećenja jer je površina izrađena od termoplastičnog poliuretana (TPU) koji sadrži kapsule zraka za amortizaciju udaraca
– potpuno digitalno upravljačko sučelje
– široka prednja sjedala koja podsjećaju na sofu
-vozačev zračni jastuk ugrađen u strop
-panoramski stakleni krov s visokom toplinskom zaštitom.
Nissan GT-R Nismo
GT-R Nismo najbrži je serijski automobil iz Nissanove tvornice, koji u Nürburgringu drži rekord staze među automobilima serijske proizvodnje, a rekord je ostvario s 3,8-litrenim benzinskim V6 motorom s dva turbopunjača. Posjetitelji salona moći će uživo vidjeti ovaj sportski automobil koji ima snagu od čak 600 KS, a s posebno prilagođenim ovjesom za posebni GT-R.
Volkswagen T-ROC
VW prikazuje studiju koja najavljuje novi model SUV-a progresivna dizajna. Krov se sastoji od dvije polovice s mogućnošću skidanja. Novi SUV tržišno bi se pozicionirao ispod „tiguana“, u klasi „golfa“. T-ROC ima dvoja vrata, pogon na sve kotače, kamere u prednjem i stražnjem dijelu vozila. Automobil pokreće turbodizelski motor s izravnim ubrizgavanjem snage 135 kW / 184 KS.
(zg-magazin)