Građani bi trebali znati više o Garancijskom fondu

Građani bi trebali znati više o Garancijskom fondu

(Foto: Čak 35.000 neosiguranih vozila kreće se našim cestama, a njihove počinjene štete podmiruje Garancijski fond, u koji se slijevaju sredstava onih koji redovno plaćaju registraciju)

Kako taj fond pune građani (više od 2 milijuna), imali bi pravo znati koliko je bilo takvih šteta u nekoj godini, koliko im je naknada isplaćeno iz tog fonda HUO

Tekst i foto: Milan Ratkajec

Htio to ili ne, Hrvatski ured za osiguranje (HUO) svojim je problematiziranjem naknade štete za automobile bez police osiguranja izazvao opravdani interes javnosti za Garancijski fond. Iz tog fonda isplaćuju se i štete počinjene i u inozemstvu, kao i za one nepoznatih motornih vozila. Koliko to on mora biti velik kad se za ozljede, oštećenja zdravlja ili smrti može isplatiti nekoj osobi do 42,750.000 kuna, a za stvari do 8,5 milijuna?

Kako taj fond pune građani (više od 2 milijuna), imali bi pravo znati koliko je bilo takvih šteta u nekoj godini, koliko im je naknada isplaćeno iz tog fonda HUO. Nije niti zanemariva činjenica nepoznavanja iznosa prosječne naknade, kao i to koliko je zahtjeva upućeno prema vlasnicima neosiguranih automobila za povrat novca u Garancijski fond. I konačno, ako se radi zaista o tako značajnim isplatama, s kakvim novčanim sredstvima raspolaže Garancijski fond?

Za društveni problem vožnje bez plaćanja obaveznog osiguranja, a time i godišnje registracije, bilo bi zanimljivo znati čime se vozači koji su procesuirani opravdavaju što to nisu učinili, makar ih je na to obvezivao zakon. Odmah se postavlja pitanje jesmo li mi Hrvati u tome neka iznimka među svim europskim zemljama ili se takva količina domišljatih neplatiša nalazi i drugdje?

Racionalno gospodarenje Garancijskim fondom, kojim upravlja samo HUO, potiče i pitanje: što bi se desilo da svi vozači stvarno plaćaju registraciju i to redovito? Postoje li ikakve mogućnosti da se u takvom slučaju cijena registracije vozila značajnije smanji?

Zašto sve to zanima građane?

U Garancijski fond uplaćuje se njihov novac, novac onih koji redovito plaćaju registraciju vozila. Tim novcem podmiruju se neobjavljene obveze onih koji su također morali platiti registracije, a nisu to učinili, a državna uprava očito nije učinila sve što može i što je dužnost da to administrativno riješi.

Tako dugo dok se ne sazna prava istina o tome tko je u cijeloj ovoj stvari kriv, a tko nevin, problem se ne može, a niti će se riješiti javnim apelom onima koji godinama izbjegavati svoje obveze!

Kad je veći izabrao apel kao javni pritisak, HUO bi mogao cijeli slučaj dovršiti iznošenjem svih činjenica u javnost.