Gimnazijalci u Tehničkom muzeju pokazali svoje poznavanje kemije

Gimnazijalci u Tehničkom muzeju pokazali svoje poznavanje kemije

Učenicima su ovakve radionice zanimljive i korisne jer u njima kroz igru i pokuse mnogo toga nauče i ponove na zabavan način

Tekst: Tomislav Portada
Foto: Tehnički muzej Nikola Tesla

U Maloj dvorani Tehničkog muzeja Nikola Tesla u četvrtak, 12. ožujka održana je nova radionica iz ciklusa »Kemijsko-inženjerskih radionica HDKI-ja« o analizi vodenih otopina anorganskih soli.

Polaznici radionice, dvanaestero učenika trećih i četvtih razreda III. gimnazije Zagreb, dobili su svatko po sedam plastičnih bočica s vodenim otopinama anorganskih soli označenih šiframa, jedan stalak s epruvetama te popis od devet otopina. Zadatak je bio miješanjem sadržaja bočica u epruvetama i opažanjem promjena koje se pritom zbivaju zaključiti kojih se sedam (od mogućih devet) otopina nalaze u bočicama, i koja se otopina nalazi u kojoj bočici.

Radionicu su vodili doc. dr. sc. Tomislav Portada, kemičar zaposlen na Institutu Ruđer Bošković, i dvojica studenata kemije na zagrebačkom Prirodoslovno-matematičkom fakultetu, Mislav Barić i Dorian Sinčić. U organizaciji i provedbi radionice sudjelovali su i djelatnici Tehničkog muzeja Nikola Tesla koje je koordinirala viša muzejska pedagoginja Katarina Ivanišin Kardum, a s učenicima su u pratnji bile njihove profesorice kemije Karolina Bagarić i Ksenija Bedeković. Svi su polaznici radionice dobili na poklon periodni sustav kemijskih elemenata „Periodac“, a učenica koja je najbolje riješila zadatak nagrađena je knjigom Nenada Raosa „Mala škola pisanja“.

Ovakve su radionice iz kemije tijekom posljednje tri godine održane mnogo puta, ne samo u Zagrebu, o čemu smo već izvještavali na portalu ZG-magazin, nego i diljem Hrvatske, primjerice, prije desetak dana u Prirodoslovnoj i grafičkoj školi u Rijeci. Učenicima su te radionice zanimljive i korisne jer u njima kroz igru i pokuse mnogo toga nauče i ponove na zabavan način.

U planu je da se u Tehničkom muzeju Nikola Tesla nastave održavati radionice o analizi vodenih otopina anorganskih soli, a razmišlja se i o varijanti radionice prilagođenoj uzrastu završnih razreda osnovnih škola.