Fiat 850 Spider: Privlačna talijanska minijatura

Fiat 850 Spider: Privlačna talijanska minijatura

Lagani nos i pogon na stražnje kotače, nezavisni ovjes na sva četiri kotača, nisko težište i mali otpor zraka činili su ovaj automobil zabavnim za vožnju

Malen, ali zavodljiv, upečatljiv i zabavan, kratak je opis koji se može primijeniti na Fitat 850 Spider koji se na tržištu pojavio 1965., a nudio se sve do 1974. godine. To i ne čudi uzmemo li u obzir da njegov dizajn potpisuje slavni Giorgetto Giuraro, koji je u to vrijeme još radio za Bertone, a ova je kuća ujedno i proizvodila karoserije za ovu inačicu Fiata 850.

Lagani nos i pogon na stražnje kotače, nezavisni ovjes na sva četiri kotača, nisko težište i mali otpor zraka činili su ovaj automobil zabavnim za vožnju. Nametao se kao konkurentna alternativa britanskim patuljastim sportašima kao što su MG Midget, Triumph Spitfire i Austin-Healey Sprite.

Straga je bio smješten četverocilindrični redni motor s blokom od lijevanog željeza i glavom od aluminija, koji je zapravo bio povećana verzija motora iz Fiata 600 te je njegova radna zapremnina iznosila 843 ccm. Straga je bio smješten i hladnjak.

Jedinstveno za ovaj motor bila je rotacija u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Snaga je iznosila 47 konjskih snaga pri 6400 o/min, što je dostajalo za krajnju brzinu od cca 145 km/h.

Unutrašnjost je djelovala kao da se nalazite u nekom skupljem sportskom dvosjedu – privlačno obložena armatura, volan s drvenim obručem, drvena ručica mjenjača, pregledni instrumenti, među kojima je na povlaštenom mjestu bio brojač okretaja… No budući da se radi o automobilu manjih dimenzija, neki bi zbog skučenosti prostora brzo zaboravili na ovu inače upečatljivu unutrašnjost.

Fiat 850 Spider
Privlačna unutrašnjost kojoj oni kojima ne nedostaje prostora neće imati što zamjeriti. No za razliku od ovog krasnog primjerka iz Varaždina tvornička je izvedba imala upravljač s dva kraka.

Osvježeni model dolazi 1968. godine

Za razliku od većine automobila sa stražnjim motorom, Fiat 850 je bio vodeno hlađen, što je osiguralo odgovarajuću toplinu kabine, kao i odgovarajuću ventilaciju i sustave odmrzavanja.

Slično kao kod Fiata 124 Spider, kabriolet se lako mogao staviti ili spustiti jednom rukom. Iza stražnjih sjedala nalazila se polica za odlaganje. Spušteni krov bio je pospremljen iza stražnjih sjedala pod poklopcem sa šarkama. Za Spider 850 bile su popularne dvije opcije – čvrsti krov koji se može skidati i pokrivač za kokpit.

Spider je osvježen 1968. godine kada su dobiva veći i snažniji motor zapremnine 903 ccm s 52 KS, a najveće brzina je porasla na 150 km/h. Novi automobil nazvan je Sport Spider, na kakav smo nedavno naišli u Varaždinu, a postojala je i zatvorena Sport Coupe inačica.

U odnosu na izvornik imao je učinkovitija svjetla, koja su izbačena više prema naprijed, standard postaju i prednje disk kočnice te radijalne gume.

Fiat 850 Spider
Ovakva svjetla mogla su se naći i na Lamborghiniju Miura

Zanimljivo je da je 850 Spider prvih nekoliko modelskih godina dijelio svjetlosne sklopove sa skupocjenim, prestižnim superautomobilom Lamborghinijem Miura.

Iako zbog ograničene snage nije bio baš stvoreni trkač, pristupačna cijena osnovna cijena i relativno skromna potrošnja zamotana u prekrasan talijanski stil činile su ga savršenim za vožnje tijekom sunčanih nedjelja.

Boris Jagačić

Dijeli
KOMENTARI
  • comment-avatar
    SportBilly 28/08/2021

    che bella macchina! 😯👍

  • Odgovori

    You have to agree to the comment policy.