Dvostruka mjerila

Dvostruka mjerila

Brozov osvrt

Isti auto da bi vozio Državno prvenstvo u slalomu, gdje su brzine prilično male, mora imati zaštitni kavez, trkači sigurnosni pojas i sic. A za jurnjavu kroz šumu zagrebačke gore ništa od toga nije potrebno.

Već duže vrijeme nisam ništa pisao. Ne da nisam osjećao potrebu za tim, nego u meni je bilo mnogo nezadovoljstva, kojim nisam htio zamarati druge.

No danas je po mom mišljenju situacija kulminirala. Cijelog života sam se zalagao za napredak i boljitak autosporta. To mi je jedini hobi, to mi je strast, to je moj život. Uvijek sam težio napretku, omasovljenjem automobilizma, privlačenjem novih vozača. Često sam bio nezadovoljan raznim odlukama ljudi koji su na čelnim funkcijama, ljudi koji donose pravilnike i koji bi iste trebali odgovorno provoditi u djelo.

Ove godine je opet ustrojen Savjet vozača. Tri predstavnika iz tri regije, kvalitetni ljudi, vozači sa mnogo iskustva i rezultata iza sebe, krenuli su puni elana, ukazujući na probleme koji nas okružuju, nedefinirane pravilnike i često maćehinski odnos prema vozačima. Kako direktora disciplina, Tehničke komisije, pa sve do predsjednika Odbora za auto sportove.

Današnje javne objave o nastupu Fićo promo kupa u sklopu Međunarodne brdske auto trke Nagrada Stubičkih toplica 2019. mislim da su prelile čašu. Pa da razjasnimo malo situaciju!

Početkom ove godine, na obnovama znanja licenciranih vozača postavljalo se pitanje o novim klasama u disciplini A09 i propisima sigurnosne opreme za iste, kao i za neke tehničke karakteristike za vozila (minimalna težina npr.), na koje najistaknutiji edukacijski kadar Hrvatskog auto i karting saveza (HAKS) nije znao točne odgovore. Konkretno pitanje bilo je moraju li sprint vozila imati ugrađen sigurnosni kavez ili ne. Svi su uvjeravali da ne treba. Tehnička komisija je svoj priručnik opet imala tek u planu, bez obzira što je sezona natjecanja već počela.

Kad se situacija zakuhala do kraja, Tehnička komisija izdaje odluku o solomonskom rješenju. Sigurnosni kavez za grupu Sprint obvezan je od 1. lipnja ove godine.

Do sada smo govorili o utrkama discipline autoslalom, gdje se vozi uglavnom na zatvorenim poligonima, gdje pravilnik propisuje takav raspored čunjeva da su brzine vrlo male i gdje je neposredna opasnost od prevrtanja automobila vrlo mala. No ona ipak postoji i neosporan je doprinos povećanju sigurnosti. Sporno je kada i kako je to prezentirano vozačima.

Tijekom prošle godine, u Hrvatskoj jača Fićo scena i aktivnosti vezane uz nju. Riječ je o ljubiteljima popularnog Fiće u svim njegovim izdanjima. Vozači su amateri, nelicencirani vozači (čast iznimkama), ljubitelji vožnje u tom kultnom vozilu. No među njima sve više raste želja za dokazivanjem i utrkivanjem. I to je isto za svaku pohvalu, no u postojećim okvirima!

Dakle, nakon dva uspješno provedena Fićo promo kupa u slalomu, apetiti su porasli. Rezultat toga je obavijest da se u sklopu brdske auto trke Nagrada Stubičkih toplica 2019. vozi navedeni kup. Vijest bi bila za svaku pohvalu, da ona nema i drugu stranu medalje! Promo kup se neće voziti po principu točnosti, odnosno točno zadanog vremena za prolazak stazom, kako to rade učesnici Memorijala Miro Robić, nego kao brzinska utrka na kojoj je jedino mjerilo rezultata što bolje vrijeme, automatski što veća brzina.

Sad smo došli do pitanja morala svih struktura u organizaciji spomenute priredbe. Znači isti auto da bi vozio Državno prvenstvo u slalomu, gdje su brzine prilično male, mora imati zaštitni kavez, trkači sigurnosni pojas i sic. A za jurnjavu kroz šumu zagrebačke gore ništa od toga nije potrebno. Napominjem, radi se o nelicenciranim vozačima amaterima, o vozilima koja uglavnom nisu nikad pregledana od strane Tehničke komisije za auto trke.

Sada možemo postaviti pitanje morala!

Vrednuje li sigurnost vozača rang natjecanja? Je li ljudski život različito vrijedan ako se natjecanje zove državno, regionalno ili promotivno, a vozi se na istoj stazi u isto vrijeme pod istim uvjetima uz jedini kriterij brzine?

Napomenuo bih još nešto. Organizator spomenute brdske jurnjave je klub koji nosi i Zagrebački automobilistički savez, čiji je Predsjednik ujedno i Direktor discipline slalom, koji je član kluba u kojem je i Predsjednik Tehničke komisije, a svi oni su jedni od najaktivnijih sudaca HAKS.a i aktivno učestvuju u organizaciji trke koja ima i kandidaturu za Europsko prvenstvo…

Mislim da sam se malo zapleo.

Tekst: Zlatko Brozović Broz

Foto: Riječka Fićo Scena / Facebook

Dijeli
KOMENTARI
Komentari su zatvoreni