
Duško Šibl se okreće uljima na platnu velikog formata
Akademski slikar Duško Šibl sve se više okreće prema velikim formatima platna, od 120 x 90 cm do 150 x 100 cm, koristeći ulje u realizaciji kompleksnog ciklusa u kome se susreću motivi Noćnih ptica, razmišljanja o Hamletu, ali i teme vezane za prolaznost, smrt, Memento mori.
Veliki format i ulje omogućuje slikaru konkretizaciju ideje u čijem su središtu tijela nepoznatih lica, u grču, u traženju, u bježanju, u potrazi za spasom…
Gestualnost tijela na ovim platnima ukazuje na njihovo trenutno stanje. Nepovratno su zapeli u nepomičnom i nepromjenjivom trenutku, u centru između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, između onoga što se već dogodilo i onoga što se možda događa i onoga za koje ne znamo kako će se dogoditi.
Zaustavljeno kretanje figura u trenutku ispred crvenih i crvenih pozadina (poput glumaca prije izgovaranja sudbonosnih riječi koje će svijet okrenuti naopako) u trenutku izrazito nepodnošljive i bolne tišine stvara i kod gledatelja dojam kako se nešto neodređeno, neprepoznatljivo očekuje. Kao da se onaj definitivni i uvijek očekivani kraj neće ipak ukazati, kao da će ih krik svršetka preskočiti i odjuriti u nepoznato.
Figure u ovom ciklusu nose biljeg tišine, muka, šutnje, bezglasja, potisnute potrebe za govorom, ali i slušanjem jer znaju – uzalud se je nadati, sve je već određeno i odlučeno, zrnca iz klepsidre otklizila su nečujno.
Šiblove figure nose pečat opomene ili barem opreza jer nikada se ne zna što će osvanuti u sutrašnjem danu.
Miroslav Pelikan