
Duchamp, Destrukcija, Dekoracija
Marcel Duchamp 1917. godine uzima jedan pisoar, kojeg je oblikovao R. Mutt, polaže ga horizontalno, potpisuje i naziva ga Fontana. Radi toga djela smatraju ga ocem Dade te minimalizma, konceptualizma i performativne umjetnosti, uz mnoge prosudbe kako njegovo djelovanje, a pogotovo Fontana trajno utječu na suvremenu umjetnost. No prošle godine, tj. na stogodišnjicu Fontane, jedna povjesničaka umjetnosti je objavila kako je došlo vrijeme u kojem se keramika uključuje u suvremenu umjetnost tj. postaje njen dio. S druge pak strane znamo kako je porculan samo jedna sofisticirana inačica keramike, a Duchampova Fontana djelo industrijskog oblikovanja iz čega proizlazi kako je ustvari s keramikom još prije 100 godina započela Dada, minimalizam, konceptualizam, performance art tj. i tzv. suvremena umjetnost.
Takav zbir spoznaja me je ponukao napraviti svoju verziju Fontane, pod nazivom 1917. – 2017. Duchamp, Destrukcija, Dekoracija, kao hommage Marcelu Duchampu, povodom njene stogodišnjice, te da ju izložim na Međunarodnom triennalu 4. UNICUM u Ljubljani 2018. godine.
Međunarodni žiri UNICUM-a u sastavu Barney Hare Duke, Martin Neubert i Nadja Zgonik nije našao opravdanim prihvatiti ovo djelo za izlaganje na 4. UNICUM-u, a koji će se otvoriti 17. svibnja u Narodnom muzeju u Ljubljana – Metelkova, Moistrova 1.
No kako ovaj rad nije napravljen iz komercijalnih pobuda, a ni za neko skladište to ga publiciram posredstvom elektroničke pošte te Facebooka, kao pokušaj doprinosa suvremenim ili budućim stremljenjima u suvremenoj umjetnosti, a ukaže li se zgodna prigoda bit će negdje i izložen.
Hanibal Salvaro