Dočekali smo i to: Izlazi cestovna jurilica s čak 2000 KS!

Dočekali smo i to: Izlazi cestovna jurilica s čak 2000 KS!

(Izvor fotografija: www.lotuscars.com)

Lotus planira izraditi samo 130 Evija, a svaka će od njih biti personalizirana u smislu boje, završne obrade, unutarnjih ukrasa i detalja, sve do spajanja vlastitog obiteljskog grba na C-stupovima, ako obitelj njima raspolaže

Ubrzanje do »stotke« za cca 2 sek., 1914 KS i krajnja brzina od 412 km/h karakteristike su hrvatskog električnog automobila Rimac C_Two, donedavno najsnažnijeg cestovnog automobila na svijetu. Donedavno, jer je model Evija britanskog proizvođača Lotus raspolaže s okruglo 2000 KS! Suludo? Nego što?

Dvije tisuće konjskih snaga, ljudi! Velika većina od nas nikad ne vozi automobil s četvrtinom te snage. Uz to, električna konjska snaga se osjeća brže od benzinske konjske snage bog trenutne, uznemirujuće navale okretnog momenta elektromotora. Spomenimo i kao zanimljivost da Lotus u svojoj povijesti nije proizveo cestovni automobil koji bi raspolagao s toliko snage koliko je na samo jednom kotaču ima Evija.

Maksimalni okretni moment u Eviji iznosit će 1700 Nm (u tome je Rimac uspješniji), ali sve to možete imati odjednom iz mirovanja, ako vam nije žao upropastiti gume Pirelli Trofeo R.

U projekt je uključen Williams Advanced Engineering, tako da Evija u sebi ima i F1 gene. Moćna baterija smještena je u sredini monocoque šasije od ugljičnih vlakana te raspolaže sa 70 kWh energije, što dostaje za domet od oko 400 km, ako vozite oprezno kao testni WLTP robot. Onima koji ga pak planiraju »nagaziti« Lotus obećava da će sustav hlađenja s četiri hladnjaka održavati temperaturu baterija pod kontrolom za najbržih sedam minuta vozačeva života.

Baterija se teoretski može puniti na punjaču od 800 kW, što bi omogućilo potpunu napunjenost u samo devet minuta, ako netko napravi toliko brz punjač. Do tada će Evija biti jedan od prvih automobila koji će u potpunosti iskoristiti trenutačno najbrže punjače na svijetu (350 kW) s kojima je automobil napunjen za svega 18 minuta.

Lotus još nije proveo sva testiranja, ali se očekuju ubrzanja od 0 – 100 km/h »ispod tri sekunde«, dok bi 300 km/h postizao za manje od 9 sek. Najveća brzina iznosila bi 320 km/h, čime ipak neće ugroziti Koenigsegg Jesko, koji navodno postiže 483 km/h.

Snaga se dovodi na kotače kroz pojedinačne planetarne zupčaste prijenosnike s jednom brzinom, na zupčanicima na svakoj pogonskoj osovini.

Zrakoplovni dizajn uključuje neke zanimljive aerodinamične dodire, uključujući velike tunele za zrak koji ulazi preko vrata i izlazi iz velikih rupa na stražnjem dijelu automobila. Rupe su obrubljene sjajnim kočnim svjetlima. Prednja svjetla su prvi svjetski laserski uređaji za glavna i duga svjetla. Ne treba tu tražiti ni staromodna zrcala – Evija umjesto njih koristi kamere kako bi se smanjio otpor zraka.

Vrata se otvaraju prema gore, a unutrašnjost je ugodno-tehnološkog izgleda. Upravljačka ploča spojena je sa središnjom konzolom u stilu skijaške skakaonice prepune uglađenih, šesterokutnih tipki.

Lotus planira izraditi samo 130 Evija, a svaka će od njih biti personalizirana u smislu boje, završne obrade, unutarnjih ukrasa i detalja, sve do spajanja vlastitog obiteljskog grba na C-stupovima, ako obitelj njima raspolaže. Cijena? Oni koji raspolažu s 1,7 milijuna funti (2,1 milijun dolara) mogu postati vlasnicima ove paklene mašine koja izgleda kao pravi slatkiš na kotačima.

Pripremio: B. Jagačić