Dobrim poslovnim rezultatima dm potvrdio vodeću poziciju na tržištu

Dobrim poslovnim rezultatima dm potvrdio vodeću poziciju na tržištu

„Za sljedeću godinu i dalje će nam biti trend poboljšanje kvalitete naših prodajnih prostora. U nekima smo uveli toalete za kupce, za invalide, kutke za prematanje djece. Planiramo 25 prodavaonica modernizirati i prilagoditi potrebama kupaca, a bit će i još noviteta za što planiramo potrošiti 80 milijuna kuna“, najavio je direktor Mrakužić

Članovi Uprave dm-drogerie markta Hrvatska u četvrtak su u Matis Absolute Lounge baru novinarima predstavili poslovne rezultate za 2017./2018. godinu te se osvrnuli na smjer razvoja dm marke i društveno odgovorno poslovanje tvrtke. Poslovni rezultati su pokazali da je dm zadržao vodeću poziciju na tržištu drogerijskih proizvoda.

Naime, u poslovnoj godini 2017./2018. dm je u Hrvatskoj ostvario, 2,14 milijardi kuna prometa. Proteklu poslovnu godinu obilježio je i nastavak razvoja prometa u segmentu OTC proizvoda odnosno odjela bezreceptnih i medicinskih proizvoda, koji je rastao za 37,4 posto u odnosu na poslovnu godinu 2016./2017.

Direktor dm-a Mirko Mrakužić je rekao kako je dobar pokazatelj uspjeha da dm ima više od 85 tisuća kupaca dnevno te da 3,4 posto raste prosječna kupovina. Naglasio je kako je dm prisutan u trinaest zemalja svijeta s više od 3 500 prodavaonica i gotovo 62 tisuće zaposlenih.

U Hrvatskoj imaju 157 prodavaonica

U Hrvatskoj dm ima 157 prodavaonica te u 60 gradova zapošljava 1 470 djelatnika. Što se tiče Zagreba dm posluje u 47 prodavaonica, u Zaprešiću ih ima tri, a u Velikoj Gorici dvije.

Član Uprave Davor Željko je rekao kako je u prošloj godini investirano više od 72 milijuna kuna u modernizaciju 33 prodavaonice i otvorenje specijaliziranih odjela bezreceptnih medicinskih proizvoda. „U postojećim prodavaonicama otvorili smo tri nova OTC odjela, tako da sada imamo 19 prodavaonica s tim odjelima“, rekao je Željko.

Konkurentska prednost dm-a su i vlastite trgovačke marke, a trenutno ima 32 robne marke i 5 200 proizvoda. Istraživanje Ipsosa je pokazalo da 96 posto ispitanika povremeno ili trajno kupuje dm-ove robne marke.

Udio robne marke u ukupnom prometu dosegnuo je 30, 5 posto. U prošloj godini asortiman vlastite robne marke dm je proširio s četiri nove.

„Nove marke su nam Lvly, preparativna kozmetika bazirana na medu od hanuke, Langhaamadchen – kozmetika vezana za styling i njegu kose, réell’e boja za kosu s njegujućim uljima te dekorativna kozmetika 183 Days by trend It up“, pojasnila je Gordana Picek, voditeljica Nabave, marketinga i PR-a te Prodajne regije u dm-u. Jedna od bitnih robnih marki je dm bio koja privlači veliki interes kupaca zbog zdravog načina života.

„Krenuli smo s četrdeset proizvoda, a sada smo na 549. Od prošle godine je u asortimanu robne marke dm bilo 56 novih proizvoda, a porast prometa od tih proizvoda je više od 18,5 posto. Imamo prvu privatnu marku Alverde, prirodnu kozmetiku koja obuhvaća 690 proizvoda njege lica i tijela. Rast prometa od tih proizvoda je je više od 7,5 posto“, istaknula je Picek . Izrazila je zadovoljstvo da je na policama dm-a i 930 eko hrvatskih proizvoda hrvatskih proizvođača i OPG-a.

I dalje najpoželjniji poslodavac

Prema istraživanju IPSOS-a dm je i poslodavac koji najviše brine o svojim zaposlenicima, a prema istraživanju portala MojPosao devetu godinu za redom dm je izabran za najpoželjnijeg poslodavca. Uz prosječnu neto plaću u prodavaonicama višu od 9.300 kuna dm svojim djelatnicima osigurava kontinuirano profesionalno usavršavanje te mogućnost napredovanja unutar struke. Tako je protekle godine edukaciju u trajanju od 128 dana prošlo 1 210 djelatnika dm-a. Dodijeljene su i diplome provoj generaciji dm akademije tijekom koje su djelatnici educirani za novo zanimanje drogerista.

U protekloj poslovnoj godini 684 djelatnika dm-a je volontiralo u 169 ustanova, institucija i organizacija civilnog društva u 52 grada u Hrvatskoj. Značajno je da je dm u protekloj poslovnoj godini u zajednicu uložio više od 2,1 milijun kuna.

 „Naše društveno odgovorno poslovanje i odnos prema zajednici prepoznaju i naši kupci te svake godine u sve većem broju podupiru naše društveno odgovorne inicijative i kampanje. Tako je u akciji Millenium jump u Zadru sudjelovalo više od 3 tisuće građana i turista, a uplatom kotizacija pomogli su školi plivanja za djecu s posebnim potrebama“, rekao je član Uprave Branko Zvonarević. Također, ovogodišnja dm ženska utrka okupila je rekordan broj sudionika i sudionica, više od 8 tisuća trkačica i djece na Jarunu su promicali zdrav život, a uplatom kotizacija podržali udrugu Europa Donna Hrvatska. Značajna je i akcija Zeleni korak čiji je cilj prikupljanje i recikliranje starog papira. Akcija je oborila rekord, jer se za sudjelovanje prijavilo 230 škola iz cijele Hrvatske i svaki deseti osnovnoškolac je prikupljao papir.

Predstavljeni i domaći eko proizvođači

Na kraju prezentacije najavljeni su i planovi u poslovnoj godini 2018./2019. „ Za sljedeću godinu i dalje će nam biti trend poboljšanje kvalitete naših prodajnih prostora. U nekima smo uveli toalete za kupce, za invalide, kutke za prematanje djece. Bit će još različitih noviteta ne samo u proizvodima, nego i u uslugama. Planiramo 25 prodavaonica modernizirati i prilagoditi potrebama kupaca, a za to planiramo potrošiti 80 milijuna kuna“, najavio je direktor Mrakužić.

U sklopu prezentacije poslovnih rezultata dm-a hrvatski proizvođači su predstavili svoje eko proizvode koji se nalaze na policama trgovačkog lanca.

Jedan od njih je i Darvitalis, mala obiteljska inovativna tvrtka iz Zagreba koja djeluje od 1992. godine.

„Bavimo se ekološkim dodacima prehrani, a neki naši dodaci imaju zdravstvene tvrdnje odobrene od Ministarstva zdravstva. Ulažemo dosta u proizvodnju i izvrsno surađujemo s dm-om koji je prepoznao našu kvalitetu“, rekao je za ZG-magazin direktor tvrtke Goran Strujić. Tvrtka u svom asortimanu ima tri grupe proizvoda, eko čajne mješavine sa znanstvenim tvrdnjama, eko biljne čajeve jedne vrste, ekološke tinkture na bazi bilja, kapsularne proizvode na bazi bilja.

 „Interes za naše proizvode je odličan, svake godine raste. U budućnosti planiramo izvoz i širenje asortimana“, istaknuo je Strujić.

Kvalitetne proizvode dm-ovim kupcima nudi i obrt Radovan Petrović iz velike Gorice koji ima dugogodišnju tradiciju na hrvatskom tržištu.

„Naši proizvodi su sache kozmetika, prirodna kozmetika na bazi pčelinjih produkata, odnosno na bazi prirodnog nerafiniranog pčelinjeg voska. Taj vosak je najhranjivija kozmetička baza, prirodno, bez konzervansa, aditiva, sintetskih dodataka. Imamo i dodatke prehrani na bazi pčelinjih produkata. Kozmetika sache se sastoji od kreme za normalnu, suhu kožu i ani-age kreme te kreme za tijelo, ruke i noge. Velike je hranjive vrijednosti, osim voska sadrži i birana organska ulja, za svaki tip kože je drugo ulje. Pčelinji vosak osim što sprječava da se koža isuši, pruža i dubinsku hidrataciju. Što se tiče dodataka prehrani, oni djeluju na jačanje imuniteta, na održavanje dobrog općeg stanja organizma. Svaki od tih dodataka prehrani ciljan je i za određene zdravstvene probleme. Naši kanali za proizvode su web shop, dm i ljekrane”, rekla je za ZG-magazin Lea Samodol, magistrica nutricionizma.

Ivana Vranješ