Divjak: Kurikularna reforma počiva na kreativnosti i inovativnosti učitelja

Divjak: Kurikularna reforma počiva na kreativnosti i inovativnosti učitelja

U Ministarstvu znanosti i obrazovanja u petak su predstavljeni rezultati prvog dijela javnog poziva za izradu digitalnih metodičkih preporuka za osnovnu i srednju školu. Javnim pozivom Ministarstva znanosti i obrazovanja žele se prikupiti inovativni primjeri metodičkih preporuke koje će služiti u primjeni kurikularne reforme u svim školama.

Za odgojno-obrazovne djelatnike koji sukreiraju kurikularnu reformu i izrađuju metodičke preporuke za nastavne predmete iz Europskog socijalnog fonda osigurano je 20 milijuna kuna. Odabrani prijedlozi metodičke preporuke ostvaruju naknadu od 1500 kuna neto za jedan metodički obrađen nastavni sat.

Odobrene metodičke preporuke uskoro će se naći na mrežnim stanicama “Škole za život”.

Ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. Blaženka Divjak kazala je da je Ministarstvo raspisalo do sada dva javna poziva, a na prvi poziv se javilo petstotinjak učitelja i nastavnika iz osnovnih i srednjih škola.

„Do sada je odobreno 200 metodičkih preporuka, 170 je u završnim obradama, a njih oko 130 će se ponovno javiti na sljedeći poziv, jer je nužna bitna dorada”, dodala je ministrica Divjak. Spomenula je 15. srpnja završen i drugi javni poziv, na koji se javilo 1300 nastavnika i učitelja s metodičkim preporukama te je najavila i javni poziv koji će se otvoriti 1. kolovoza, a trajat će do 15. listopada.

Ministrica Divjak je poručila da reforma obrazovanja “počiva na kreativnosti i inovativnosti učitelja”. „Samo oni koji su inovativni mogu povući kurikularnu reformu i učiniti je uspješnom, ne samo u smislu rezultata, nego i u smislu zadovoljstva učenika”, kaže Divjak.

Na konferenciji za novinare predstavljene su metodičke preporuke koje je odobrila Agencija za odgoj i obrazovanje. Jedna od uspješnih metodičkih preporuka je i ona Kristine Slišković, učiteljice informatike u Osnovnoj školi Matije Gupca u Cerniku.

„Radi se o metodičkoj preporuci koja služi za ostvarivanje ishoda informatike u šestom razredu . Učenik rješava problem rastavljajući ga na manje potprobleme. Preporuka je napravljena preko digitalnog obrazovnog sadržaja koji sam osmislila, a napravljena je kao igra“, istaknula je Slišković. Dodala je da učenici u timovima rješavaju interdisciplinarne probleme iz geografije, matematike, logičkog razmišljanja i snalaženja u prostoru.

Profesorica njemačkog jezika i povijesti u III. zagrebačkoj gimnaziji Ivana Cvijović Javorina je rekla da su učenici već jako dobro prihvatili njezinu metodičku preporuku.

„Nema više reproduciranja sadržaja napamet, nego učenici moraju stvoriti nove sadržaje na temelju naučenog. Primijetila sam da su učenici zadovoljniji, više su naučili nego kad su temu radili na klasičan način , odnosno da su čitali članak, vadili nepoznate riječi“, rekla je Cvijović Javorina.

Ivana Vranješ