
Divjak: Bez educiranog i motiviranog učitelja nema reforme
„Danas službeno otvaramo proces ulaska učitelja u učionice, ovaj put virtualno, a uskoro i fizički, što zapravo znači ulazak kurikularne reforme u učionice i škole. Danas smo otvorili pet online okruženja, gdje su već sada uključene stotine učitelja, ravnatelja i stručnih suradnika po različitim temama“, rekla je ministrica Divjak
Ivana Vranješ
U povodu online edukacije učitelja, nastavnika stručnih suradnika i ravnatelja koji u sklopu kurikularne reforme provode eksperimentalni program „Škola za život“, ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u ponedjeljak je posjetila zagrebačku Osnovu školu Ivan Cankar. Edukacija je organizirana u pet online okruženja: razredna nastava, predmetna nastava, srednja škola, ravnatelji te stručni suradnici.
Online usavršavanje kontinuirano će se provoditi tijekom 2018. godine stvarajući središnje mjesto gdje učitelji mogu naučiti nešto novo, komunicirati i surađivati s kolegama te zajednički osmišljavati aktivnosti za provedbu novih kurikuluma. Profesionalni razvoj odgojno-obrazovnih djelatnika eksperimentalnih škola planiran je u tri oblika: uživo, online i savjetničkim posjetima.
„Danas službeno otvaramo proces ulaska učitelja u učionice, ovaj put virtualno, a uskoro i fizički, što zapravo znači ulazak kurikularne reforme u učionice i škole. Danas smo otvorili pet online okruženja, gdje su već sada uključene stotine učitelja, ravnatelja i stručnih suradnika po različitim temama“, rekla je ministrica Divjak. Dodala je kako je trenutno Ministarstvo angažiralo dvadeset savjetnika koji pripremaju materijale za edukaciju odgojno-obrazovnih djelatnika. Najavila je da će Ministarstvo pozvati i ostale škole, koje nisu među 72 eksperimentalne škole, da sudjeluju u edukaciji.
Eksperimentalni projekt u 72 škole
„Osigurat ćemo edukaciju i opremanje 72 eksperimentalnih škola, a za to je predviđen novac iz Europskog socijalnog fonda i državnog proračuna. Za mjesec dana angažirat ćemo 150 mentora, uključujući i međunarodne eksperte iz Slovenije, Finske, Estonije, Škotske, a nadam se iz cijelog svijeta”, istaknula je ministrica. Dodala je kako bez educiranog i motiviranog nastavnika ne samo da nema reforme, nego niti pozitivnog pomaka u razredima, gdje reforma prolazi ili ne prolazi, a uvjerena je da će ova reforma proći i da će rezultati biti izvrsni.
„Nitko u eksperimentalnoj školi neće ostati sam, a naši mentori su raspoređeni u pet online okruženja i intenzivno pružaju podršku svojim kolegama da se lakše snađu. Cijela edukacija osmišljena je korak po korak tako da učitelji, stručni suradnici, ravnatelji otkrivaju online okruženje, uče nove metode rada, svladavaju nove sadržaje, postepeno prolaze kroz kurikulume da budu spremni do rujna zakoračiti u svoje učionice. Uz naše mentore rade i međunarodni stručnjaci. Koristimo primjere drugih zemalja u profesionalnom razvoju učitelja, podizanju njihove kompetencije i pripremanju različitih sadržaja za korištenje u razredu“, rekla je pomoćnica ministrice Lidija Kralj.
Uz usavršavanje bit će dostupni i metodički priručnici u obliku otvorenih, digitalnih i obrazovnih sadržaja koji će sadržavati prijedloge aktivnosti, metode vrednovanja, različite ideje i savjete kako realizirati ishode učenja iz kurikuluma.
Ravnateljica škole Silvana Svetiličić zahvalila je Povjerenstvu Ministarstva znanosti i obrazovanja što je ova škola izabrana za eksperimentalnu školu.
Škola sa srcem, uključeni smo u više od 50 projekata, a više od deset su međunarodni projekti. Škola smo koja ima viziju, misiju, koja gleda u budućnost i i bilo bi šteta da ovakva škola ne bude uključena u reformu“, istaknula je ravnateljica.
Spoj robotike i programiranja
Tijekom svog posjeta školi ministrica Divjak se sastala s učiteljima i stručnim suradnicima te učenicima koji idu na međunarodno natjecanje iz informatike i robotike koje će se održati u svibnju u mađarskom gradu Debrecin.
„Na natjecanju sudjeluju učenici šestog i osmog razreda koji su u veljači na Fakultetu elektrotehnike i računarstva svojim projektom osvojili drugo mjesto. Tri najbolje ekipe sudjelovale su na regionalnom natjecanju u Sloveniji, a najbolja hrvatska ekipa sudjeluje na međunarodnom natjecanju u Debrecinu. Projekt je vezan uz očuvanje vode koje ima sve manje, robotske igre, konstrukcija robota je vezana na tu temu“, rekao je profesor informatike Boris Počuča. Dodao je kako je učenicima danas teško razumjeti programiranje, ali ovi učenici su s lakoćom usvojili znanje.
„Zanimljiv im je spoj informatike i robotike, jer nakon programiranja vide odmah rezultate rada“, rekao je Počuča.
Učenica osmog razreda Hana Heinrich rekla je kako je puno naučila, pogotovo što je timski rad, ali i programiranje te koliko je važno očuvati vodu.
„Bilo nam je izazovno i zabavno. Ovo je prvi put da radimo tako veliki projekt i da smo veliki tim. Nije nam bitno da pobijedimo u Mađarskoj, nego da pokažemo drugima što smo napravili“, rekao je učenik osmog razreda Matija Rodić