
Dimnjačari nameću prelazak na kondenzacijske bojlere?
Zagrebački HSLS traži da se Dimnjačarska obrtnička zadruga (DOZ) izjasni o tome uvjetuje li građanima izdavanje atesta o ispravnosti dimnjaka, zamjenom postojećih bojlera kondenzacijskim?
Iz zagrebačkog HSLS-a upozoravaju da djelatnici Gradske plinare Zagreb obilaze zgrade i zatvaraju i plombiraju plinske ventile za cijelu zgradu, bez ispitivanja plinske instalacije, dakle suprotno članku 10. Zakona o zapaljivim tekućinama i plinovima (NN 108/95 i 56/10), koji se spominje u Zapisniku o ispitivanju nemjerenog dijela plinske instalacije, a koji u odjeljku 2 kaže: »Operator je dužan uskratiti isporuku plina potrošaču kod kojeg u propisanim rokovima nije obavljeno ispitivanje nepropusnosti i ispravnosti plinske instalacije ili je pri ispitivanju utvrđena propusnost ili neispravnost.« Dakle, samo isključivanje, a ne ispitivanje prije toga.
»Dimnjačari obilaze zgrade, pregledavaju dimnjake, proglašavaju ih neispravnima čak i kad su u stanju u kakvom su bili prije potresa i ne žele za njih dati atest, nego isključivo usmeno uvjetuju suvlasnicima dobivanje atesta o ispravnosti dimnjaka, kupnjom kondenzacijskih bojlera i oblaganjem dimnjaka. Trošak navedenoga iznosi 15.000 do 20.000 kn, ovisno o snazi bojlera i visini dimnjaka«, tvrde u HSLS-ovom ogranku Donji grad. Dodaju kako nema zakona niti propisa koji određuje građanima da moraju zamijeniti postojeće bojlere. Dapače EK je u travnju 2019. godine odgodila primjenu Uredbe koja to određuje: https://www.poslovni.hr/hrvatska/iz-europske-komisije-stigla-dobra-vijest-za-tisuce-hrvatskih-kucanstava-352376.
Suvlasnici, nakon kontrole dimnjaka, kontaktiraju Plinaru da im uključi plin, ali Plinara to ne želi jer dimnjačari nisu dali atest.
HSLS-ovci navode da kad bi svi suvlasnici i pristali na tu »usmenu ucjenu«, nailazili bi na slijedeće probleme:
● Gdje i kako kupiti odgovarajući bojler u uvjetima za vrijeme krize zbog virusa? Potrebna je stručna osoba koja će napraviti izvid u stanu i izračunati snagu koju bojler treba imati
● Kako obaviti kupnju, kad je većina dućana zatvorena, a kod onih koji rade primjenjuju se mjere socijalnog distanciranja? Nemaju svi vještine kojima mogu naručiti bojler “online”
● Ima li na zagrebačkom tržištu dovoljno bojlera i polipropilenskih cijevi za oblaganje dimnjaka, za sve koji bi ih “morali” kupiti?
● Ima li na tržištu dovoljno stručnih osoba/ovlaštenih majstora koji smiju i mogu obaviti taj posao, a s obzirom na potencijalno povećanu potražnju?
● Otkud većini građana novac za to, pogotovo jer su suočeni s troškovima popravljanja šteta od potresa, smanjenjem plaća, gubitkom posla…?
»Dakle, dimnjačari trebaju temeljito provjeriti svaki dimnjak, ustanoviti oštećenja ako ih ima, opisati ih i potpisati izvještaj, tako da stanari točno znaju koje nepravilnosti trebaju otkloniti. Ako dimnjak nije obložen polipropilenskom cijevi, to ne podrazumijeva da je dimnjak neispravan«, konstatiraju u HSLS-u.
Potaknuti ovim problemima sugrađana, ali i radi prekidanja »začaranog kruga« između dimnjačara, Gradske plinare Zagreb i suvlasnika, u HSLS-u traže hitne i jasne odgovore od Dimnjačarske obrtničke zadruga (DOZ) i Gradske plinare na sljedeća pitanja:
1. Smiju li dimnjačarske tvrtke i njihovi djelatnici zahtijevati od građana da svoje bojlere zamijene kondenzacijskim i oblože dimovod polipropilenskom cijevi, kao isključivi uvjet za dobivanje atesta o ispravnosti dimnjaka, te na kojem zakonu ili podzakonskom aktu temelje takav zahtjev?
2. Smiju li građani koji imaju bojlere koji nisu kondenzacijski, a koji su ispravni, koristiti takve bojlere ukoliko je dimovod ispravan?
(ZG-magazin)