Dani hrvatskih tržnica: Zagrepčani i turisti uživali u domaćim tradicijskim proizvodima

Dani hrvatskih tržnica: Zagrepčani i turisti uživali u domaćim tradicijskim proizvodima

Najveća atrakcija manifestacije bila je istarska fritaja napravljena od 2000 jaja, istarskih kobasica i tartufate, odnosno umaka od tartufa, a porcije su se dijelile besplatno

Ivana Vranješ

Udruga hrvatskih tržnica u subotu je u zagrebačkom parku Zrinjevac sedmu godinu zaredom organizirala manifestaciju Dani hrvatskih tržnica na kojoj su se predstavile tržnice iz cijele Hrvatske. Manifestacija je okupila 70-tak poljoprivrednih proizvođača, uglavnom obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava.

Otvarajući manifestaciju gradonačelnik Milan Bandić pozvao je Zagrepčane da kupe domaće tradicijske proizvode koje su proizvele težačke ruke, odnosno ruke hrvatskih seljaka.

„Svaku subotu kada sam u Zagrebu idem na Dolac, a sada ću nešto kupiti ovdje na Zrinjevcu. Nemojte nikad zaboraviti težačke ruke i pravo domaće. Domaće je domaće“, istaknuo je gradonačelnik Bandić.

U okusima i mirisima domaće hrane pripremljene po starim tradicijskim receptima uživali su Zagrepčani, ali i turisti. Na štandovima su se prodavale suhomesnate delicije, od kobasica do špeka, domaći likeri i vina, domaća bučina i maslinova ulja, domaći kolači, med, sirevi, džemovi, sokovi, stari ljekoviti i kozmetički pripravci te obrtnički proizvodi od drva.

Ekološkom proizvodnjom se bavi 14 godina

Jedan od izlagača vlasnik OPG-a, Ivan Delibos iz Grabovca u Baranji, svoje proizvode je predstavio i na prvim Danima hrvatskih tržnica, 2012. godine.

„Na današnjoj manifestaciji izlažem ekološko kukuruzno, raženo i pšenično brašno, ekološki sok od jabuka. Imam 40 ari voćnjaka gdje uzgajam mješovito voće i 40 ari gdje uzgajam žitarice. Svoje proizvode prodajem na osječkoj tržnici i svi se dobro prodaju. Nažalost, ove godine neke voćke su stradale od mraza te sam imao veliku štetu. Ekološkom proizvodnjom se bavim već 14 godina i zadovoljan sam kako se odvija, ali su troškovi te proizvodnje i veći“, rekao je Delibos.

Obiteljsko poduzeće Agro –Noršić iz Donjih Čeha u okolici Zagreba bavi se proizvodnjom bučinog ulja na tradicionalan način.

„Obiteljsko poduzeće postoji šest godina i moj sin je vlasnik. U Donjim Čehima, Hrašću i Odri imamo oko 25 hektara poljoprivredne površine na kojima uzgajamo buču, ali sijemo i pir, ječam, a sin se počinje baviti i uzgojem turopoljskih svinja. Puno je posla, ali sin se odlučio na to, pomažem mu koliko mogu u njegovom poslu, a dobio je i financijsku potporu države“, rekla je za ZG-magazin Jadranka Šimunec. Dodala je kako proizvode prodaju na sajmovima, ali i dostavljaju na kućnu adresu.

„Kupci su zadovoljni našim proizvodima, čak ih više kupuju strani turisti i to bučine koštice i ulja. Evo, i na ovoj manifestaciji prvi kupci su nam bili kineski turisti“, istaknula je Šimunec.

“Ljudi cijene naše proizvode”

Zagrepčani su mogli kupiti i svježe povrće uzgojeno na OPG-u Adam Rakitić u Sikirevcima.

„Uzgajamo kupus, špinat, peršin, patliđan, mahune na 7,5 hektara površine. OPG postoji već 20 godina. Najviše svoje proizvode prodajemo na tržnici u Slavonskom brodu, svake srijede i subote. Interes kupaca je dobar, ljudi znaju kako proizvodimo i cijene naše proizvode“, istaknula je Mara Rakitić.

Na manifestaciji su se mogli kušati i kupiti neki novi proizvodi. OPG Leo Lisjak iz Šenkovca se predstavio pekmezom od ekološki uzgojenih borovnica, ali slatko-ljutim umakom od borovnica i chili papričica koji može biti dobar dodatak raznim jelima.

„Ekološki uzgajamo borovnice i proizvodimo pekmez od njih sa šećerom i bez šečera. Zadovoljni smo prodajom i proizvodnjom, ekologija je budućnost. Dobili smo i ekološki certifikat. Borovnice uzgajamo na jednom hektru površine i imamo 3 500 grmova, a uzgojem se bavimo od 2007. godine“, rekla je Jasminka Lisjak.

Među proizvođačima suhomesnatih proizvoda predstavila se pršutana Bani iz Labina, čiji se proizvodi mogu kupiti na pulskoj tržnici. Osim običnih kobasica, pršuta i pancete pršutana Bani je predstavila i kobasice s tartufima.

„Proizvodimo male količine, ali trudimo se da kvaliteta bude na nivou. Od naših proizvoda stranci najviše vole kobasice s tartufima“, rekao je Boris Valković.

Pršut pršutane „Bani“ kupilo je i dvoje mladih ruskih turista. „Već smo kušali hrvatski pršut i odličan je . Hrvati imaju dobru hranu“, rekla je mlada ruska turistica Olga.

Zašto uvozimo nekvalitetne proizvode?

Jedna od kupaca domaćih proizvoda je Zagrepčanka Marijana koja smatra da su domaći proizvodi ukusniji i zdraviji od stranih, jer nisu prskani raznim pesticidima i uzgajani su na svježem zraku.

„Kupujem domaće proizvode i alergična sam na strane, ne volim ih pretjerano. S obzirom da sam i sama domaći proizvođač, znam kako je teško prodati proizvod na našem tržištu, jer je prebukirano uvoznim proizvodima. Svaka zemlja ima svoje domaće kvalitetne proizvode, ali zašto uvoziti nešto što je nekvalitetno. Primjerice, Njemačka ima kvalitetne proizvode, a i neke druge zemlje, ali nešto što se šalje na naše tržište ne može se mjeriti s onom kvalitetom proizvoda koji se tamo prodaje”, rekla je za ZG-magazin gospođa Ivanka.

Najveća atrakcija manifestacije bila je istarska fritaja napravljena od 2000 jaja, istarskih kobasica i tartufate, odnosno umaka od tartufa, a porcije su se dijelile besplatno.

„To je istarski specijalitet. Jesenski dani su počeli i već se može govoriti o jačoj hrani. Ovo jelo se radi od više sastojaka, ali je najpopularnije s istarskom kobasicom koja se radi na poseban način i koja se suši četiri do pet dana. Danas dijelimo 650 porcija, a ovo jelo se može kušati kada je neka prigoda na pulskoj tržnici“, rekao je pulski kuhar Budimir Žižović. Dodao je da je do sada već pripremio 20 jela među kojima je i crni rižoto koji je oduševio talijanske turiste.

Sanja Đurđevac iz Udruge hrvatskih tržnica je rekla kako je cilj ove manifestacije da se ljudima predstave proizvodi OPG-a i domaćih proizvođača.

„Ovi proizvodi su možda skuplji od onih u trgovačkim lancima, ali je sigurnije da se radi o proizvodu koji je proizveo čovjek koji ga i prodaje na štandu. Osim toga, proizvodi su i vrhunske kvalitete. Na ovaj način promoviramo tržnice i privlačimo kupce“, rekla je Đurđevac.

Svi posjetitelji manifestacije mogli su se opustiti i na balama sjena koje su postavljene na travnatim površinama i uživati u koncertu poznatog zagrebačkog benda Kraljevi ulice.