
Czinger 21C: Do 400 km/h za samo 29 sekundi!
(Foto: https://media.czinger.com/)
Ovim rezultatom Czinger je nadmašio Koenigsegg Regeru kojoj za postizanje brzine od 400 km/h treba 31 sek.
Kevin Czinger je na privatnom događanju u Londonu napokon predstavio svoj hiperautomobil iz snova, nakon što su strahovi koje je raširio Covid-19 s razlogom doveli do otkazivanja ovogodišnjeg sajma automobila u Ženevi.
Iako se s čini kako baš i nije idealan trenutak za lansiranje prestižnog hiperautomobila, treba imati na umu da ultra bogati rijetko trpe u globalnim krizama. Na Czingeru je da proizvede planiranih 80 automobila, koji će već naći put do svojih kupaca.
Czinger 21C je izvanredan dvosjed na kojem je primijenjen neobičan tandemski raspored sjedenja. Zahvaljujući tome, vozač će imati sjajan pogled na cestu, ali će njegov suputnik morati gledati vozačevu glavu.
Naručitelj može u startu poštedjeti potencijalnog suputnika njegovih patnje i umjesto stražnjeg sjedala trkaću odabrati opciju u kojoj je straga umjesto sjedala postavljena torba s kacigama.

U auto se ulazi i izlazi kroz kolosalna dvostruka vratima s dijagonalnim otvorom prema gore. Nisu to elegantna vrata u stilu Mercedesovih galebovih krila, a unutrašnjost izgleda podjednako futuristički kao i vanjština.
Iako je riječ o hibridnom pogonu, većina od 1250 KS dolazi od središnje smještenog motora s unutarnjim izgaranjem. Riječ je o malom, 2,88-litrenom V8 motoru s dvije turbine i četiri ventila po cilindru koji se vrti do 11.000 o/min. Czinger iz njega izvlači čak 947,5 konjskih snaga, zbog čega bi ovo mogao biti najsnažniji motor na svijetu po litri zapremnine (329 KS/1000 ccm). Treba napomenuti i da se moderne gume jedna nose i sa 700 KS.
Da bi se izvukao maksimum pogona na sva četiri kotača brinu elektromotori koji popunjavaju sve praznine koje nastaju prilikom mijenjanja brzina na sedam-stupanjskom sekvencijalnom mjenjaču.
Okvir automobila je gotovo u cijelosti sastavljen od šipki načinjenih od ugljičnih vlakana i aluminijskih spojeva otisnutih uz pomoć 3D tiska.
Mnoge komponente otisnute su u specifičnim legurama za optimalne performanse, a dijelovi su osmišljeni na način da obavljaju više funkcija odjednom, kombinirajući strukturnu čvrstoću, torzijsku krutost, sigurnost, hlađenje i čak upravljanje zvukom ispušnih plinova.

Kao rezultat, sama šasija teži samo 120 kg (!), a ukupna težina praznog ne prelazi 1200 kg. To Czingeru 21C omogućava više od 1 KS po kilogramu težine, a u tu kategoriju trenutačno spada samo nekoliko trkački orijentiranih hiperautomobila vrijednih milijun dolara (ili više).
Iz toga proizlaze rezultati koji kao da nisu s ovog planeta – ubrzanje od 0-100 km/h za 1,9 s, od 0 – 300 km/h za 15 sekundi i od 0 – 400 km/h za 29 sekundi. Potonjim rezultatom Czinger je nadmašio Koenigsegg Regeru kojoj za postizanje brzine od 400 km/h treba 31 sek.
Pripremio: B. Jagačić / Izvor: Czinger