Crna statistika na prometnicima je znak za uzbunu!

Crna statistika na prometnicima je znak za uzbunu!

Uvođenje visokih kaznenih mjera i pooštravanje odgovornosti u sustavu sankcioniranja prekoračene brzine nije polučio zadovoljavajuće efekte. Stoga se ne kaže uzalud bolje spriječiti nego liječiti, pa bi više pozornosti trebalo posvetiti prevenciji i izobrazbi vozača

Žarko Delač

Žarko Delač

Ovogodišnji blagdan Svih svetih i potom Dušni dan ostat će obilježen po brojnim nesrećama sa smrtnim posljedicama na hrvatskim prometnicama. Pri tome je simptomatično kako su uzroci u prvom redu neprilagođena brzina, a s druge strane kako je riječ o vrlo mladim vozačima.

Stoga se bez puno analitičkih promišljanja može postaviti pitanje o profesionalnoj razini rada naših autoškola i kvaliteti obuke vozača. Osobito kada ju uspoređujemo i imamo na umu i kvalitetu obrazovnih institucija na svim razinama.

Tako je nepobitan podatak o slabijem znanju naših srednjoškolaca na državnoj maturi koji je u koliziji sa sve boljim ocjenama u školama. Nadalje, unatoč aktualnoj obljetnici zagrebačkog sveučilišta i izjavi rektora kako se nalaze među 15 % najboljih u svijetu, svima je poznato da se kvaliteta fakultetske izobrazbe urušila. Dodamo li tome razinu stečenog znanja na brojnim visoko znanstvenim institucijama diljem Hrvatske, na kojima tezgare mnogi sveučilišni profesori, statistički gledano velika je vjerojatnost da se u taj trend uklapaju i autoškole.

Bolje spriječiti nego liječiti

S druge strane, možda je ipak riječ o lošijoj psihološkoj obradi kandidata za autoškole, nedovoljnom iskustvu i ozbiljnosti mladih vozača ili su jednostavno ovisni o adrenalinu, opasnostima i divljim vožnjama. U svakom slučaju, ova porazna statistika poginulih na cestama znak je za uzbunu i poduzimanje određenih mjera kako bi se taj trend spriječio.

Uvođenje visokih kaznenih mjera i pooštravanje odgovornosti u sustavu sankcioniranja prekoračene brzine, kada su čak i visoki policijski dužnosnici morali odstupiti sa svojih položaja izgleda da nisu polučili zadovoljavajuće efekte. Stoga se ne kaže uzalud bolje spriječiti nego liječiti, pa bi više pozornosti trebalo posvetiti prevenciji i izobrazbi vozača jer svakodnevno smo svjedoci da se mnogi od njih vrlo slabo snalaze u prometu. Dobar je primjer u tom smislu uz prethodne preventivne mjere i dodatna izobrazba i trening sigurne vožnje koji bi trebao završiti svaki mladi vozač bez iskustva ili malo vozačkog staža.

Komentiraj

*