Concorde dobiva nasljednika – novi putnički nadzvučni avion XB-1

Concorde dobiva nasljednika – novi putnički nadzvučni avion XB-1

Let od Londona do New Yorka ovim će zrakoplovom trajati 3 i pol sata, a cijena avionske karte je prava „sitnica“ – pet tisuća američkih dolara

Sjajna vijest stiže iz Denvera, glavnoga grada američke savezne države Colorado. Predstavljen je prototip nadzvučnog putničkog zrakoplova. Njegovi ga kreatori od milja nazivaju „Baby Boom“, a osmišljen je za kreiran je za testiranje tehnologije za komercijalne nadzvučne letove u 21. stoljeću.

Svojim izgledom „Baby Boom“ poprilično podsjeća na nekadašnji Concorde, turboreaktivni nadzvučni putnički zrakoplov.

Potencijali ovog moćnog zrakoplova prvo su prikazani na velikom zaslonu u hangaru broj 14 u zračnoj luci Centiennal u Denveru. A potom i pred okupljenim stručnjacima iz područja avionske i svemirske tehnologije te predstavnicima iz svijeta medija. Supersonični XB-1 Demonstrator po svojim je dimenzijama manji od Concordea, a svoj prvi pokusni let doživjet će 2017. godine u Kaliforniji u zračnoj bazi „Edwards Air Force Base“. U tehničkom smislu, zašiljeni vrh („nos“) ovog zrakoplova se elegantno stapa s njegovim trupom i delta krilima; riječ je o takozvanim strijelnim krilima koja su zaokrenuta pod određenim kutom unazad u odnosu na trup zrakoplova.

Nadzvučni zrakoplov XB-1 opremljen je s tri General Electric J85-21 motora bez naknadnog izgaranja i s preciznom promjenjivom geometrijom usisa i ispuha. „Baby Boom“ je kreiran na osnovi svih dosadašnjih dizajna kojima su se bavili NASA, Space X i Boeing, a njegova se konstrukcija oslanja i na naučene lekcije i iskustva iz francusko-britanskog projekta Concorde.

„Baby Boom“ bi trebao biti učinkovitiji od Concordea, od kojega će letjeti deset posto brže te 2,6 puta brže od konvencionalnih podzvučnih zrakoplova.

boom-xb-1-prototip-unutraXB-1 Demonstrator (prototip) ima pilotsku kabinu koja prima posadu od dva člana plus jednog inženjera za probne letove, a raspon krila mu je 5 metara. Težina pri polijetanju mu iznosi 6.100 kg, a dolet mu je 1.852 km. Međutim, putnički nadzvučni XB-1 koji je namijenjen za komercijalne letove imat će raspon krila od 18 metara, dolet od čak 16.700 km te kabinu za posadu od šest članova i 55 sjedišta za putnike. Sjedišta će biti postavljena u dva reda, u svakom redu će biti po jedno sjedište tako da svaki putnik može imati pogled kroz prozor. Također, svatko od putnika će imati svoj prostor za ručnu prtljagu.

Novi nadzvučni putnički zrakoplov XB-1 je djelo tvrtki Virgin Galactic i Boom Technology.

„Ja sam odavno izrazito zainteresiran za inovacije u području avionske i svemirske tehnologije kao i za razvoj što je moguće bržih komercijalnih letova“, rekao je Sir Richard Branson, osnivač Virgin Group-a.

„Našoj tvrtki Virgin Galactic nije bilo teško odlučiti se za poslovnu suradnju s Boom Technologyjem. Uzbuđeni smo oko ovog projekta i zadovoljni što možemo učestvovati i pružiti injženjersko-proizvodne usluge. Veselimo se i pokusnim letovima“, dodao je Branson.

Zrakoplov XB-1 zapravo su napravili vrhunski stručnjaci iz SpaceX-a, Boeinga i NASA-e. Među savjetnicima bio je i poznati astronaut Scott Kelly.

Let od Londona do New Yorka ovim će zrakoplovom trajati 3 i pol sata, a cijena avionske karte je prava „sitnica“ – pet tisuća američkih dolara.

Video u kojem se razmatraju inovacije vezane uz „Baby Boom“:

(Pripremila: Melita Funda / Izvor: Newatlas.com)