
Coca-Cola najavila nove ekološke ciljeve
Coca-Cola postavlja ambiciozne ciljeve u vezi sa zaštitom svjetskih voda i klime, razvojem pakiranja te utjecajem na poljoprivredu
Svjedočimo dosad neviđenim zahtjevima za prirodnim bogatstvima u cijelome svijetu. Nastaviti s uobičajenim poslovanjem značilo bi rizik za sve nas, pa i za održivost poslovanja“, izjavio je Carter Roberts, predsjednik i izvršni direktor organizacije World Wildlife Fund (WWF)
Tvrtka Coca-Cola objavila je jučer nove ekološke ciljeve i obnovila suradnju s organizacijama World Wildlife Fund (WWF) i WWF International te na taj način nastavila s unapređenjem održivoga napretka i poslovanja kojima je predana. Ti ambiciozni ciljevi koji nadopunjuju ostale Coca-Coline obveze posvećene dobrobiti zajednice, a koje je tvrtka objavila ranije ove godine, usmjereni su na održivo upravljanje vodom i energijskim izvorima, održivu uporabu ambalaže, ali i poljoprivrednih izvora do 2020. godine.
Na temelju dosadašnjega uspjeha suradnje Coca-Cola i WWF složni su u namjeri da povećaju svoje napore i trud u postizanju novih ambicioznih ciljeva u očuvanju okoliša promičući ukapanje ekoloških vrijednosti u postupke donošenja odluka i uvjeravanje utjecajnih partnera da pomognu u rješavanju svjetskih ekoloških izazova.
„Mi smo u Coca-Coli iznimno posvećeni radu s partnerima u prepoznavanju zajedničkih ekoloških izazova te odgovornoga upravljanja potencijalima našeg planeta“, izjavio je Muhtar Kent, izvršni direktor tvrtke Coca-Cola. „Suočavamo se sa svijetom koji je pod pritiskom zbog ograničenih prirodnih bogatstava te povećane potražnje za hranom i vodom pa zato moramo pronaći rješenja koja će biti korisna za poslovanje, zajednicu i prirodu. Suradnja s WWF-om i dalje će biti dodatni poticaj našoj tvrtki u unapređenju programa održivosti, a WWF-ova stručnost bit će sredstvo u postizanju ekoloških ciljeva u proizvodnji, od kojih su nam kod nekih pomogli već u njihovu postavljanju.“
„Svjedočimo dosad neviđenim zahtjevima za prirodnim bogatstvima u cijelome svijetu. Nastaviti s uobičajenim poslovanjem značilo bi rizik za sve nas, pa i za održivost poslovanja“, izjavio je Carter Roberts, predsjednik i izvršni direktor organizacije World Wildlife Fund (WWF). „Ti se problemi mogu riješiti samo zajedničkim naporima i radom, a upravo je naša suradnja s tvrtkom Coca-Cola pokazala da možemo pojačati i ubrzati potrebni utjecaj.“
U okviru obnovljene i proširene suradnje Coca-Cola i WWF zajednički su razvili nove ciljeve ekološke održivosti za Coca-Colin sustav do 2020. godine, a oni obuhvaćaju gotovo 300 punionica u više od 200 država. Ti ciljevi uključuju:
- Poboljšanje učinkovitosti uporabe vode za 25 posto – Coca-Cola će poboljšati učinkovitost uporabe vode po litri proizvoda operativnim naprecima u tvrtkinu sustavu. Taj cilj nadopunjuje već ostvareno poboljšanje od 21,4 posto u učinkovitome korištenju vodom, koje je tvrtka ostvarila između 2004. i 2012.
- Pomoći osigurati zdrave, trajne izvore vode – Coca-Cola i WWF proširit će svoja zajednička nastojanja u očuvanju okoliša na 11 ključnih područja na pet kontinenata, uključujući i porječja rijeka Amazone, Koši, Rio Grande/Bravo, Yangtze i Zambezi te sljevove Velikoga koraljnog grebena i Srednjoameričkoga grebena i ključna područja u pokrajinama Amur-Heilong, Atlantic Forests i Northern Great Plains.
Nadomještanje vode i reciklaža ambalaže
- Smanjiti ispuštanja ugljikova dioksida (CO2) u proizvodnji „pića za komercijalnu uporabu“ za 25 posto – Coca-Cola će nastojati smanjiti ispuštanje stakleničkih plinova diljem cijeloga svog proizvodnog lanca osiguravajući sveobuhvatno smanjenje emisije ugljikova dioksida u proizvodnim procesima, procesima pakiranja, isporuci, opremi za hlađenje te pribavljanju sastojaka.
- Odgovorno nabavljanje materijala za ambalažu PlantBottleTM– Coca-Cola će surađivati s WWF-om na procjeni ekoloških i društvenih učinaka materijala biljnoga podrijetla koji se mogu koristiti u tvrtkinoj ambalaži PlantBottleTM. To će omogućiti Coca-Coli da ostvari svoj cilj korištenja 30 posto biljnih materijala u svim svojim plastičnim bocama do 2020. godine.
- Održivi izvor poljoprivrednih sastojaka – Coca-Cola će sustavno raditi na održivoj nabavi ključnih sastojaka, uključujući šećerne trske, šećernu repu, kukuruz, čaj, kavu, palmino ulje, soju, pulpu, vlakna i naranče. Usto, Coca-Cola je oblikovala smjernice i načela održive poljoprivrede te će surađivati s WWF-om u primjenjivanju tih načela u cijelome svom sustavu za navedene namirnice. Također, Coca-Cola ulaže napore kako bi stvorila održive izvore za nabavljanje limuna, grožđa, jabuka i manga.
Uz ciljeve koje je postavila u suradnji s WWF-om Coca-Cola je unaprijedila i ciljeve do 2020. godine vezane uz punjenje vode i oporabu ambalaže – ti ciljevi i nastojanja uključuju:
- Vratiti 100 posto upotrijebljene vode – Coca-Cola će vratiti vodu koju je koristila u svojemu proizvodnom procesu natrag u prirodu, u obujmu koji se koristi životu u vodenome okruženju te nadomjestiti vodu iz svojih pića nastavljajući podržavati projekte očuvanja vode koje pokreće u suradnji s partnerima u više od 100 država diljem svijeta. Dosad su Coca-Colina nastojanja u tome području kroz 468 projekata omogućila uravnoteženost proizvodnoga procesa koja se procjenjuje na 52 posto.
- Ostvariti 75 posto povrata boca i limenki na razvijenim tržištima – Coca-Cola će surađivati s industrijskim i lokalnim organizacijama u cilju uspostavljanja osnovnoga sustava obavješćivanja i povećanja povrata ambalaže i oporabe na razvijenim tržištima.
Još od 2007. godine tvrtka Coca-Cola i WWF surađuju na očuvanju i zaštiti izvora voda diljem svijeta te unaprjeđenju učinkovitosti Coca-Colina poslovanja. To je partnerstvo dosad rezultiralo znatnim naprecima u očuvanju vode, uključujući i poboljšanje ekološkoga zdravlja sedam najvažnijih sljevova na pet kontinenata, što je omogućilo unapređenje Coca-Colina sustava učinkovitosti korištenja vode za 20 posto te nastavilo pridonositi sprečavanju ispuštanja 5 tona ugljikova dioksida (CO2) kroz svjetske proizvode pogone tvrtke te promicanju održivih poljoprivrednih praksa u tvrtkinu lancu. (zg-magazin)