
Cilj izdavača na Interliberu – potaknuti ljude da čitaju
Zanimalo nas je kakva je zarada nakladnika ako se neki naslovi nude i po cijeni od nevjerojatnih pet kuna. „Tu nema neke računice. Mogli bismo reći da je to svojevrsni poklon kupcima. No, ono što mi želimo postići je da potaknemo ljude da čitaju. Upravo smo zato pokrenuli kampanju „Djeca koja čitaju postaju ljudi koji misle“, objašnjava Stipić.
Na ovogodišnjem Interliberu, međunarodnom sajmu knjiga i učila prisutno je nešto više od 250 izlagača. Sajam je jučer otvorila ministrica kulture Andrea Zlatar Violić, koja je podsjetila na zastrašujuće podatke izdavaštva i na činjenicu kako je u protekle četiri godine u izdavaštvu izgubljeno oko 50 posto radnih mjesta, a u istom postotku pale su i naklade, dok su prihodi u izdavačkim kućama manji od 30 do 60 posto.
Ipak posljednjih godina, Interliber bilježi preko 100 000 posjetitelja, a prihodi i prodaja rastu. Zadovoljni su i predstavnici izdavačkih kuća s kojima je naša ekipa razgovarala drugog dana Interlibera. Saša Krnic iz Ibis grafike pokazuje nam najnovije naslove njihove izdavačke kuće. Riječ je dječjim izdanjima, ali i stručnim naslovima iz područja filozofije, filologije, povijesti, indologije, lingvistike i fonetike. Djeca su ipak u prvom planu ove izdavačke kuće. „Dolaze nam djeca i roditelji, a ove godine hit je knjiga G“ britanske spisateljice za djecu Julije Donaldson. Grubzon maskota je ove godine došao u Hrvatsku na Interliber tako da tko ga pronađe dobiva popust od 10 posto za kupnju knjiga“, objašnjava Krnic. Osim popularnog „Grubzona“ Krnic kaže kako djeca vole knjige o popularnom Krteku, koji već desetljećima uveseljava klince diljem svijeta. „Od zanimljivijih naslova izdvojila bih i slikovnicu V“ Maje Jelušić i Ane Kolege. To je svojevrsni turistički vodič kroz Hvar, a tu slikovnicu vole i odrasli jer je poučna.“
Ljubavni romani i krimići najtraženiji

Interesom posjetitelja zadovoljan je i Lav Stipić iz Mozaik knjige. Ova izdavačka kuća ove godine nudi oko 150 novih naslova, a tu su i stariji naslovi za koje, kako kaže Stipić, još uvijek ima interesa. „Novi naslovi su nam sniženi 20 posto, dok su stariji naslovi na sniženju i do 90 posto“, rekao je Stipić. Zanimalo nas je kakva je zarada nakladnika ako se neki naslovi nude i po cijeni od nevjerojatnih pet kuna. „Tu nema neke računice. Mogli bismo reći da je to svojevrsni poklon kupcima. No, ono što mi želimo postići je da potaknemo ljude da čitaju. Upravo smo zato pokrenuli kampanju Djeca koja čitaju postaju ljudi koji misle“, objašnjava Stipić.
Na štandovima Mozaika najviše se prodaju ljubavni romani, ali i krimići. „Žene uglavnom kupuju ljubavne romane. Od pisaca krimića bih izdvojio Pavičića i Tribusona. Posjetitelji ovdje imaju priliku po prvi puta kupiti novi krimić Pavičića Glasnik, vlasnik, hodočasnik“.
Strip o Draženu „Dječak“
Po prvi puta na Interliberu je striparnica Lastan, na čijem štandu možete pronaći više od 30 000 stripova raznih izdavača. Od nedavno ova je striparnica postala ekskluzivni zastupnik Darkwoodovih stripova. „Posjetitelji za sada najveći interes pokazuju za jeftine stripove od kunu, dvije, pet kuna. No, Zagor i Alan Ford su također traženi kod klinaca i kod odraslih klinaca“, šali se Dino iz striparnice Lastan.
Njegova je striparnica posebno ponosna na dva nova naslova. Riječ je o stripu Dječak, koji govori o legendarnom hrvatskom košarkašu Draženu Petroviću, a autor stripa je Frano Petruša. „Predstavljanje stripa bit će u petak 14. studenog u 20 sati, a cijena tog stripa je 50 kuna. Još bih istaknuo i sportski strip Hipper. To je kultni nogometni strip, koji je sada izašao u formi knjige, a imat ćemo i njegovu promociju u četvrtak u 17:30 sati.“
Čini se kako su ponudom na ovogodišnjem Interliberu zadovoljni i posjetitelji. U jutarnjim satima najčešći posjetitelji sajma su djeca, mladi, umirovljenici, ali i roditelji s malom djecom. „Meni se sviđa ponuda i sadržaj ovogodišnjeg Interlibera. Veliki je izbor knjiga i mislim da se ovdje može provesti cijeli dan. Naravno, kada bi čovjek imao vremena. Mi smo uglavnom kupovali knjige i slikovnice za djecu, karte i kalendare“, rekla nam je posjetiteljica Marjana Zelenika Šimić. Ona kaže kako su cijene zaista povoljne, a jedino što joj smeta je loša klimatizacija u paviljonima.
(V. V.)