Burilović: Njemačka je ključni vanjskotrgovinski partner Hrvatske

Burilović: Njemačka je ključni vanjskotrgovinski partner Hrvatske

(Slijeva: Luka Burilović, Peter Altmaier i Darko Horvat)

U Vijećnici Hrvatske gospodarske komore u ponedjeljak je održan Hrvatsko-njemački gospodarski forum s ciljem uspostave nove poslovne suradnje između njemačkih i hrvatskih poduzetnika te međusobne razmjene iskustava.

Na Forumu su sudjelovali predstavnici njemačkih gospodarskih institucija i etabliranih tvrtki iz različitih sektora, a najviše iz energetike, usluga, prometa, financija, turizma i telekomunikacije.

Forum je organizirala Hrvatska gospodarska komora u suradnji s Njemačko-hrvatskom industrijskom i gospodarskom komorom u sklopu posjeta ministra gospodarstva i energetike Savezne Republike Njemačke Petera Altmaiera.

Predsjednik HGK Luka Burilović je istaknuo da je Njemačka četvrto najveće gospodarstvo svijeta i ključni hrvatski vanjskotrgovinski partner.

„Njemačka je treći najveći izravni inozemni investitor u Hrvatsku te značajan partner u izvozu usluga. Stoga ne iznenađuje da pratimo svaki pomak u zemlji poznatoj kao motor Europe”, rekao je Burilović i dodao: „Bilježimo porast izvoza od 6,8 posto dok nam je uvoz rastao od 5,9 posto. To nije jedini razlog zašto nam je njemačko gospodarstvo od presudnog značaja. Veliki broj Hrvata živi tamo. Procijenjuje se da Hrvati preko banaka ili izravnim prijenosom godišnje u Hrvatsku unesu oko 1 milijardu eura“.

Osvrnuo se i na digitalnu transformaciju gospodarstva koja je bila u fokusu Foruma. „U HGK-u smo izradili studiju digitalne spremnosti, zadali jasne zadatke i ove godine idemo korak po korak ka realizaciji“, kazao je Burilović.

Ministar gospodarstva i energetike Savezne Republike Njemačke Peter Altmaier je istaknuo da je Njemačka prva međunarodno priznala Hrvatsku i na tim temeljima u zadnjih 30 godina je mnogo ostvareno. „Na krilima digitalizacije tržišno gospodarstvo nastavlja se razvijati, ali kako mi prodajemo naše proizvode globalno, ne možemo spavati na lovorikama, već moramo ozbiljno raditi da zadržimo vodeću poziciju. Moramo paziti da Europa zadrži tehnološku suverenost i lidersku poziciju”, istaknuo je Altmaier.

Hrvatski ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat uvjeren je da se posjetom njemačkog ministra gospodarstva i energetike okreće novi list u gospodarskoj bilateralnoj suradnji između malog hrvatskog i velikog njemačkog gospodarstva.

„U Hrvatskoj u nekoliko proteklih godina investira privatni sektor. Polako, ali sigurno u velikim ključnim investicijama nadopunjava ga lokalna i centralna država i produkt toga je gospodarski rast nešto viši od 3 posto. Da bismo osigurali već gospodarski rast i konkurentnost Hrvatske i Njemačke moramo biti dio istog koncepta, imati iste strategije, biti stvarni dionici jedinstvenog tržišta. Regulativa mora biti ista u Berlinu i Zagrebu. Kada nam to uspije, različitim servisima omogućit ćemo konkuretno poduzetničko okruženje svim našim poduzetnicima“, izjavio je Horvat.

U sklopu Foruma održana je panel rasprava „Utjecaj digitalizacije na hrvatsko gospodarstvo”. Jedan od sudionika bio je predsjednik uprave tvrtke Klimaoprema d.d. Sergio Galošić koji smatra da je utjecaj digitalne transformacije na svjetsko gospodarstvo velik.

„Gospodarstvo cijelog svijeta se mijenja u smjeru digitalne transformacije. Digitalna transformacija u svakom poduzeću utječe na povećanje efikasnosti, ubrzano donošenje pojedinačnih odluka. To je bitna stvar kojom se moramo ozbiljno pozabaviti u gospodarstvu da bi bili konkurentni na svjetskom tržištu ne sutra, nego danas”, rekao je za ZG-magazin Galošić. Dodao je kako je Klimaoprema na vrijeme prepoznala trend digitalne transformacije i sada je u fazi definiranja strategije za digitalnu transformaciju. „Osnivanjem odjela za digitalnu transformaciju ona je ušla u našu viziju i misiju 2020.-2022.“, istaknuo je Galošić.

Glavni izvršni direktor tvrtke Gideon Brothers d.o.o. Matija Kopić smatra da će se hrvatsko gospodarstvo digitalno transformirati ili ga neće biti: “ Digitalizacija je neizbježna, nametnuta je, ali mislim da je potrebno preći iz faze konzumenata digitalizacije u stvaratelja digitalizacije. To je ono čime se bavimo u tvrtki“, rekao je Kopić.

Ivana Vranješ