
Britanci u Ženevi pokazuju mišiće
Najmoćniji primjerak iz McLarenova Super Series ranga ubrzava do »stotke« za tek nešto više od 3 sekunde, a do 200 km/h stiže za nevjerojatnih 7,9 sekundi!
Međunarodni salon automobila u Ženevi, koji se održava od 5. do 15. ožujka bit će poprište mnogobrojnih premijera. No ljubiteljima superautomobila zacijelo će biti interesantni izložbeni prostori britanskih marki. Naime, McLaren i Aston Martin u Ženevu dolaze s uistinu moćnom »konjicom«.
McLaren 675LT bit će najlakši i najmoćniji cestovni predstavnik proizvođača. Kod ovog je automobila sve podređeno upečatljivim performansama. Oznaka »LT« ovdje govori da se radi o »long tail« modelu produženog stražnjeg dijela što doprinosi njegovim boljim aerodinamičkim svojstvima. Auto će biti dostupan isključivo u coupé izvedbi. Proizvođač navodi kako se za upravljačem ovoga automobila stječe osjećaj u vožnji karakterističan za vozila kakva se inače susreću samo na trkaćim stazama, a ovaj se ipak legalno može voziti na svim prometnicama. Najmoćniji primjerak iz McLarenova Super Series ranga ubrzava do »stotke« za tek nešto više od 3 sekunde, a do 200 km/h stiže za nevjerojatnih 7,9 sekundi! I da, ponavljamo, na ovaj auto uredno možete staviti registarske pločice!
Automobil se odlikuje agresivno sportskim dizajnom, a na njemu su korišteni vrlo skupi materijali poput ugljičnih vlakana i titanija od kojeg su načinjene ispušne cijevi. Zahvaljujući tome automobil je težak svega 1230 kilograma, što je vrlo malo s obzirom na konjicu koja ga pokreće, pa ovdje 594 KS pokreće jednu tonu. Njegov V8, naime istiskuje pozamašnih 675 KS. Zbog ograničene produkcije (ali i cijene) auto će biti dostupan samo uskom krugu kupaca, koji će ga moći dobiti u bijeloj, zelenoj, sivoj i narančastoj boji. Iznutra, ovaj je McLaren kakav se i očekuje: sve je podređeno brzini.
Aston Martin je pak pripremio Vulcan čija će proizvodnja biti ograničena na svega 24 primjerka. Riječ je o automobilu ekstremnih performansi koji pokreće 7-litreni V12 motor. U Aston Martinu objašnjavaju kako je model Vulcan zapravo dizajnerski smjerokaz proizvođača za nadolazeće modele, a riječ je o najagresivnijem izgledu s kakvim se proizvođač dosad predstavio u javnosti. Njegova karoserija i šasija izrađeni su od ugljičnih vlakana. Zahvaljujući njegovom središnje smještenom motoru (iza prednje osovine), stražnjem pogonu, iznimno niskom rastojanju od tla, velikim usisnicima i drugim detaljima, ali i 800 KS koliko ima na raspolaganju nitko ni na trenutak neće dvojiti o kakvom je vozilu riječ.

Ipak, proizvođač zasad taji neke podrobnije podatke, navodeći samo da se Vulcan može pohvaliti boljim omjerom mase i snage u odnosu na GTE automobile koji se natječu na FIA-nim utrkama automobilske izdržljivost, a navodno bi se na cestama mogao pojaviti krajem godine.
Karoserija je ojačana roll bar šipkama sprijeda i straga, auto je opremljen varijabilnom kontrolom trakcije, Michelinovim gumama trkaće specifikacije, keramičkim Brembo kočnicama itd.
Zamisao je da se kupcima Vulcana osigura i intenzivna poduka iz vožnje na trkaćim stazama, kao što je bio slučaj i s nekim prijašnjim modelima. Ta se poduka ne bi trebala dodatno naplaćivati s obzirom da će automobil koštati 1,5 milijuna funti, odnosno 2,3 milijuna dolara.
(B. J.)