
Brdsko prvenstvo CEZ 2014
CEZ brdsko prvenstvo, zanimljivo je natjecanje, koje privlači velik broj vozača, velika imena, interesantne i vrhunski pripremljene automobile. Konkurencija je vrlo jaka i svaki vozač mora dati svoj maksimum. A konačni rezultati pokazuju da se i sa slabijim automobilima može doći do dobrih plasmana
Tekst: Zlatko Brozović – Broz
Foto: Alex
Trkom Cividale-Castelmonte, u blizini talijanskih Udina, završilo je ovogodišnje Prvenstvo Srednje Europske Zone na brdskim stazama. FIA prvenstvo, kojem već godinama pripadamo, opet je donijelo jako dobre uspjehe vozačima koji nastupaju sa HAKS-ovim licencama i brane Hrvatske boje. Da, dobro sam napisao, vozačima sa HAKS-ovom licencom. Jer od 5 naših predstavnika koji će se sredinom prosinca u češkom Pragu popeti na postolje, 3 su Mađara na privremenom vozačkom radu u AK Dubrovnik Racing.
Divizija 1. Automobili grupe N
Prva dva mjesta odlaze u Poljsku, 1. Bartlomej Wisinowski, obranio je lanjski naslov, 2. Maclej Dreszer novo je Poljsko ime, vozač koji se priprema za godine koje dolaze. Treće mjesto osvojio je Tomislav Muhvić, AKK Petar Klepac. Talijan Michele Bujati osvojio je isti broj bodova, tako da će njih dvojica podijeliti mjesto na postolju. Ne zaboravimo ni 5.Tripu Ivovića, bivšeg člana AK Klek iz Ogulina. Crnogorac je u novom autu pokazao zube i sa njim treba ozbiljno računati slijedeće godine. Muhvić je mogao mnogo bolje, što je proteklih godina i pokazao, no oporavak od lanjskog Europskog prvenstva i obveze prema klubu sa kojim se borio za klupski naslov na Državnom prvenstvu, malo su ga udaljile sa međunarodnih staza. Spomenimo da su svi vozilio Mitsubishi Lancer.
Divizija 2. Automobili grupe A
Još jedan Poljak, Grzegorz Duda, nije dozvolio iznenađenje. Već treću godinu uzastopno osvaja prvenstvo. Ove godine je samo zamijenio auto Mitsubishi EVO 8 sa EVO 10 R4. Uz njegovo iskustvo i superioran auto, posao mu je bio vrlo lagan. Drugo mjesto osvojio je Laszlo Hernandi AK Dubrovnik Racing. Sigurnom vožnjom svog EVO 8 držao je na rastojanju ostatak konkurencije. Treći je Crnogorac Dražen Radulović sa Citroenom Saxo, 4. atraktivna, mala ali dinamitna, Talijanka Gabriela Pedroni sa EVO 8 i 5. Aleš Prek, Slovenac, ove godine sa Hondom Civic.
Divizija 3. Automobili grupe E
Nakon direktne borbe na zadnjoj trci, Istvan Kavecz, AK Dubrovnik Racing, je sa svojim BMW-om odnio pobjedu. Bitku do zadnjeg metra talijanske staze vodio je sa iskusnim Slovakom Peterom Ambruzom koji vozi bivšu Bradarićevu Vectru. 3. mjesto isto je otišlo u Slovačku. Igor Drotar sa Fabijom WRC pokleknuo je iako ima superioran auto. Četvrti je Siniša Kraic, AK Rijeka, koji se sigurno mogao upustiti u borbu za sam vrh, no premalo je nastupao. Peti je Marko Andreas, s Audijem A4 ST ispred impozantnog popisa imena i automobila. Ovo je divizija koja je pokazala najveću konkurenciju atraktivnih automobila.
Divizija 4. Formule
Pobjednik Čeh Vaclav Janik nije dozvolio iznenađenje. Sa malim zaostatkom 2. mjesto osvojio još jedan predstavnik AK Dubrovnik Racing, Laszlo Szasz, koji nakon svih ovogodišnjih problema sa bolidom nije mogao više. Treći Čeh Petr Trnka. Talijani – 4. Fausto Bormolini i 5. Paolo Marcon zaključuju najbolje.
Divizija 5. Prototipovi
Konkurencija koju posljednjih godina Crnogorci ne ispuštaju iz ruku: 1. Jovan Aćimić, 2. Miloš Asanović, ponovili su lanjske rezultate. Iznenađenje je 3. Dragan Pejovski iz Srbije. Četvrti je Ferdinand Madrian iz Austrije, a na 5. mjesto uletio je Simone Faggioli, apsolutni brdski pobjednik Europskog prvenstva posljednjih 5 godina. Sigurno je da je mogao više, ali nastupi u Europskom prvenstvu mu nisu dali više prilika.
Historic

Prvenstvo povjesnih automobila podijeljeno je u 5 kategorija, prema starosti vozila. Ove godine Austria Historic Team nije dozvolio nikome da im se približi. Osvojili su sve Kategorije. Kategoriju 1 osvojio je Christian Holzer sa Steyr Puch, Kategoriju 2 odnio je Walther Di Stietka sa WV 1302 S, najbolji u Kategoriji 3 je Werner Forstinger sa Ford Escort 2000 RS. Kategoriju 4 treći put uzastopno slavi Willi Freudenschuss sa BMW 323, a u Kategoriji 5 (formule) najbolji je Jochen Landman sa Formulom VW. Iznenađenje je priredio Karlo Župan, Belson Nostalgija, koji je sa svojim slabašnim Jugom 55 osvojio 2. mjesto Kategorije 4 (automobili perioda 82.-85. i prototipovi 82.-90.). Na kraju ima isti broj bodova sa Talijanom Robertom Turizziani, koji je vozio brzu i najnoviju u Kategoriji, Osellu PA9 prototip. Austrijanci su nam pokazali kako se osvajaju postolja sa Nacionalnim Timom uz podršku Nacionalnog Saveza. No konačni rezultat Karla Župana pokazuje da se i u jakoj konkurenciji, pametnim pristupom i dobrim vožnjama, može doći do velikog rezultata.
Na kraju da podvučemo crtu. CEZ brdsko prvenstvo, zanimljivo je natjecanje, koje privlači velik broj vozača, velika imena, interesantne i vrhunski pripremljene automobile. Konkurencija je vrlo jaka i svaki vozač mora dati svoj maksimum. A samo jaka i brojna konkurencija na kraju daje dobre i brze vozače. Podsjetimo se da je lanjski naš pobjednik Europskog prvenstva, svoje iskustvo i samopouzdanje stekao upravo na CEZ prvenstvu. Troškovi nastupa nisu enormno veliki. Utrke su neznatno skuplje od našeg Prvenstva. Konačni rezultati pokazuju da se i sa slabijim automobilima može doći do dobrih plasmana. Zato mislim da bi više naših vozača trebalo uzeti učešće u ovom Prvenstvu. O podršci Nacionalnih Saveza da ne govorim.
Zanimljivo je pogledti kompletnu bodovnu tablicu na slijedećem linku:
http://www.osk.or.at/index.php?navid=107_10&__wizardStep=Hillclimb_27
Klikom na pojedinu Diviziju ili Kategoriju možete pogledati kompletne rezultate. Među osvajačima bodova, nalazi se mnogo naših vozača. Ispričavam se svima, što ih nisam mogao sve spomenuti u Osvrtu. Nadam se da ću slijedeće godine moći navesti više imena među najboljima.