Brazuca – nova zvijezda koju će gledati milijuni širom svijeta

Brazuca – nova zvijezda koju će gledati milijuni širom svijeta

Lopta pronalazi svoj put u gol dijelom zahvaljujući laganim i izdržljivim kopačkama. Materijali s Bayer MaterialScience također se koriste i u ovom području. Jedan legendarni primjer je Samba Copa Mundial iz Adidasa, koje se u proizvode više od 30 godina i do sada je prodano više od deset milijuna prodanih primjeraka parova ovih kopački , što je najuspješnija prodaja kopački u povijesti nogometa . Ove su kopačke nosili nogometni velikani poput Franz Beckenbauera , Michel Platinija i Karl- Heinz Rummeniggea.

Tek će se vidjeti hoće li Ryu Guardado i meksička nogometna reprezentacija i Heung-Min Son i južnokorejska reprezentacija igrati u finalu Svjetskog nogometnog prvenstva na stadionu u Rio de Janeiru 13. srpnja. No, ono što je još uvijek neizvjesno za ova dva člana njemačkog nogometnog kluba Bayer 04 Leverkusen je ono što je definitivno za druge „zvijezde“ iz Bayera, a to je da će one biti dio akcije, ali ne samo u finalu.

U stvari, jednu će zvijezdu gledati više od milijardu nogometnih navijača širom svijeta. Riječ je o Brazuci, novoj službenoj lopti Prvenstva, koja će se kotrljati nogometnim travnjacima na ovogodišnjem Prvenstvu. Brazuca je šareni proizvod njemačkog proizvođača sportske opreme Adidas, koja je napravljena na temelju specijalne plastike iz Bayer MaterialSciencea.

Preko 600 profesionalnih igrača testiralo je loptu, a rezultati su vrlo dobri. Tako je poboljšana kontrola lopte i dodir, a Brazuca je još stabilnija i specifičnija od svojih prethodnika. Dijelom zahvaljujući površini, koja se sastoji od samo šest panela. Površina je također osobito izdržljiva i elastična.

Thomas Michaelis iz Bayer MaterialScience već puno godina prati razvoj tehnologije nogometnih lopti. On i njegov tim su zajedno s Adidasom odlučili prihvatiti izazov i predstaviti lopte sa sve boljim karakteristikama za svako Europsko i Svjetsko nogometno prvenstvo. „Kad sam se igrao nogomet s prijateljima na ulici, igrali smo s teškim kožnim loptama . Natopljena vodom svaki put kad je kišilo, lopta bi postajala sve teža i stvarala bi se ozbiljna opasnost da ozlijedimo nožne prste”, prisjetio se Michaelis . Ova nas je priča dovela do teme o težini. Lopta koja je odobrena od strane službenog organizatora nogometnog prvenstva mora težiti između 420 i 445 grama , niti više, niti manje. Prirodni proizvodi od kože više nisu bili u stanju ispuniti taj zahtjev.

Evolucija nogometne lopte

To se promijenilo s dolaskom sintetičkih materijala. Paneli od sintetičkih materijala se utisnu u loptu i oni gotovo u gram imaju istu težinu. Tako da više nije postojala potrebe za prethodno razvrstavanje, paneli bi se zajedno spojili i lopta bi bila završena. „To je ogroman korak prema učinkovitijoj proizvodnji. Zahvaljujući sintetičkim materijalima , upijanje vode se smanjilo, a lopta je postala prijatelj nožnih prstiju” kaže Michaelis, sumirajući evoluciju nogometne lopte.

Lopta pronalazi svoj put u gol dijelom zahvaljujući laganim i izdržljivim kopačkama. Materijali s Bayer MaterialScience također se koriste i u ovom području. Jedan legendarni primjer je Samba Copa Mundial iz Adidasa, koje se u proizvode više od 30 godina i do sada je prodano više od deset milijuna prodanih primjeraka parova ovih kopački, što je najuspješnija prodaja kopački u povijesti nogometa . Ove su kopačke nosili nogometni velikani poput Franz Beckenbauera, Michel Platinija i Karl- Heinz Rummeniggea. Bayerovi istraživači razvili su plastični materijala posebno za ove cipele .

Proizvodi dobri i za gledatelje

I ostali će dijelovi tijela profesionalnih igrača biti odjeveni u Bayerovu plastiku. Mnogi igrači nose posebne vrste donjeg rublja s funkcijom kompresije kako bi dobili osjećaj druge kože na tijelu. Gornji i donji dio dresa mora tijesno prijanjati uz tijelo, no sportaši to gotovo ne osjećaju. Trik je u elastičnim trakama koje su spojene u haljine koje imaju poseban premaz od Bayerove plastike. One daju sportašu posebno držanje i sprečavaju prerano umaranje. Kada se elastične trake protežu, materijal privremeno pohranjuje energiju vraćajući ju povratno sportašu dok se kreće, čime se povećava snaga i izdržljivost sportaša. U isto vrijeme kompresije pomažu da se izbjegne neželjena vibracija mišića koja može negativno utjecati na izvedbu sportaša.

No, nisu samo sportaši ti koji dobivaju prednosti od Bayerovih inovacija. Gledatelji ovogodišnjeg Svjetskog prvenstva također će biti na dobitku. Tako je krovište stadiona u Brazilu izrađeno od Makrolon plastike, a tu su i taktilne podnice s urezanim oznakama koje će sigurno voditi slabovidne i slijepe gledatelje koji će se zateći na stadionima.

Nogomet otvara nove perspektive

Bayer i nogomet imaju odnos koji ide puno dalje od nacionalne nogometne lige i tržišnih proizvoda, posebno u Brazilu.

Vrh Šećerna glava, kip Krista Kralja, prekrasne pješčane plaže, škole sambe dio su asocijacija koje nam dolaze kada pomislimo na Rio de Janeiro. Manje je poznat Belford Roxo,grad udaljen 30-ak kilometara od centra Rio de Janeira. Ovaj grad s pola milijuna stanovnika je Bayerovo najveće proizvodno središte u Latinskoj Americi. S druge strane nalaze se favele ili sirotinjske četvrti.

Tvrtka Bayer je puno toga učinila za potporu zajednici, posebno kroz obrazovne inicijative o pitanjima zdravlja, ali i u programima potpore za bolju prehranu. Jedna posebna inicijativa je kampanja da se djeci iz sirotinjskih četvrti pruži perspektiva za bolju budućnost, a ta se inicijativa zove Bayerova nogometna akademija. Bayer koristi nogomet već od 1993. godine kako bi privukao mlade ljude. Pravila su stroga, učenici smiju ostati u programu , samo ako redovito pohađaju nastavu u svojim školama.

Glavni cilj Bayer akademije je pripremiti mlade ljude za njihove buduće živote . Jedan od mladića, koji sudjeluju u programu je Guilherme Pinheiro Santos ,17-godišnjak iz brazilskog grada Belford Roxo . Tijekom posjeta Njemačkoj, on je imao priliku susresti se s nogometnom ikonom Rudijem Völlerom i s doktorom Marijnom Dekkersom. Svi oni dijele ljubav za nogomet.

Razlog ovog neobičnog susreta bila je lopta Brazuca . U Leverkusenu i Dormagenu, Guilherme je iz prve ruke saznao kako je tvrtka doprinijela razvoju ove moderne nogometne lopte. Bilo je to putovanje otkrivanja, koje je uključilo posjete istraživačkih laboratorija , tehničkih objekata i proizvodnih pogona. Bayer Grupa zapošljava 113 200 ljudi, a tvrtka je imala promet u 2013. godini od 40,2 milijarde eura. (zg-magazin)

(Tekst je preuzet sa internetske stranice www.press.bayer.com)