
Bozanić: Odgoj i obrazovanje mora biti briga cijele zajednice, a ne jedne institucije
Spomenuo je kako pod snažnim utjecajem tehnologija, globalne ekonomije i tržišta rada odgoju i obrazovanju prijeti opasnost da se svedu na tehničke i funkcionalne komponente, da budu lišeni temeljne dimenzije, a to je cjelovit odgoj osobe
Zagrebački nadbiskup, kardinal Josip Bozanić u srijedu je u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu održao tradicionalan božićni susret s ravnateljima predškolskih, osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova na području Zagrebačke nadbiskupije. Susretu je nazočio i gradonačelnik Zagreba Milan Bandić koji je zahvalio kardinalu Bozaniću za sve što čini za Zagrebačku nadbiskupiju, Zagreb i hrvatski narod.
„Želio bih da naši vrtići i škole budu mjesto istinskog odgoja, dobrog primjera i životnog učenja. Možemo obogatiti djetinjstvo i odrastanje naših najmlađih ili ostaviti trajne ožiljke. Možemo stvoriti ljude koji će nositi razvoj naše domovine ili jeftinu radnu snagu, odgovornost je na svima nama“, istaknuo je gradonačelnik Bandić. Dodao je kako najmlađima ne možemo zamijeniti odgoj u obiteljima i zato se zalagao za koncept majke odgojiteljice koji će predložiti da zaživi u cijeloj Hrvatskoj.
Ravnateljica Agencija za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković je rekla da se bez ravnatelja ne mogu napraviti promjene u odgojno-obrazovnom sustavu. Naglasila je da oni imaju partnera u Agenciji za odgoj i obrazovanje koja će ih uvijek podržavati savjetima, kad se suočavaju s nejasnim propisima, ali i izazovima brojnih sudionika unutar društva, roditelja, učenika, nastavnika. „Teško se snalazite , ali vjerujemo da radite zbog mladih ljudi da im ugradite temeljne vrijeddnosti što je zadatak svakog odgojno-obrazovnog sustava“, istaknula je Žarković- Pečenković.
Kritički o eksperimentalnom programu “Škola za život”
Kardinal Bozanić je podsjetio da je u određenom broju hrvatskih osnovnih i srednjih škola u tijeku provedba tzv. eksperimentalnog programa “Škola za život”. „Svaka promjena, a osobito reforma u odgoju i obrazovanju izaziva i traži pojašnjenja, rasprave, propitkivanje temeljne zadaće i ciljeva odgoja i obrazovanja, vrtića, škola, kvalitetu učitelja te ulogu svih čimbenika u odgojno-obrazovnom procesu. Odgoj i obrazovanje je područje od općeg društvenog značenja i zato ne smije biti briga jedne ili dviju institucija nego cijele društvene zajednice“, istaknuo je kardinal Bozanić. Dodao je kako odgoj i obrazovanje je primarno služenje osobi i njezinom cjelovitom razvoju.
„Ako škola želi odgajati za život, onda životu valja pristupati cjelovito, a ne parcijalno, reducirajući ga na jednu ili dvije dimenzije”, poručio je kardinal Bozanić. Spomenuo je kako pod snažnim utjecajem tehnologija, globalne ekonomije i tržišta rada odgoju i obrazovanju prijeti opasnost da se svedu na tehničke i funkcionalne komponente, da budu lišeni temeljne dimenzije, a to je cjelovit odgoj osobe.
„Da bi škola osposobljavala za život u programima i sadržajima treba integrirati trostruki jezik o kojem govori papa Franjo, a to je jezik uma, srca i jezik ruku”, rekao je kardinal Bozanić.
Naglasio je da istinski odgoj priprema djecu za život. „Trebamo djeci i mladima pružiti obrazovanje, učiti ih kritički razmišljati, moralno rasuđivati, poticati cjelovito sazrijevanje i usvajanje moralnih vrednota. Ako odgoj i obrazovanje osposobljava za život, treba u njegovom provođenju uključiti sve relevantne institucije, obitelj, škole, vrtiće, društvo, crkvu… Da bi zajedničko djelovanje bilo učinkovito važno je graditi odgojni savez između navedenih institucija“, istaknuo je kardinal Bozanić.