Audi razvio učinkovitiji benzinski motor

Audi razvio učinkovitiji benzinski motor

Kako propisi o emisiji štetnih plinova postaju sve stroži, svjetski proizvođači automobila postaju sve inovativniji u pronalaženju načina za smanjenje potrošnje goriva. Audi je u tom smislu razvio TFSI motor s četiri cilindra koji koristi novu metodu za izgaranje, a rezultat je, prema tvrdnjama iz Audija, najučinkovitiji dvolitreni benzinski motor u klasi.

Metoda izgaranja kakva se koristi u novom Audijevom motoru slična je Millerovom ciklusu i omogućuje 2-litrenom motoru da proizvede snagu od 140 kW (190 KS), uz prosječnu potrošnju od svega 5 litara na 100 kilometara. Motor raspolaže s 320 Nm okretnog momenta, a sav je moment dostupan na dizelski niskih 1.450 okretaja u minuti.

Kako bi postigli ovakve brojke Audijevi inženjeri skratili su vrijeme usisa motora smanjujući kut nagiba radilice. No unatoč kraćem vremenu usisa motor postiže optimalno punjenje cilindara zahvaljujući većem usisnom tlaku. Prema novom ciklusu izgaranja motora, usisni ventil zatvara se tako ranije nego kod standardnih izvedbi motora što Audijevom motoru omogućava veću ekonomičnost s visokim omjerom kompresije.

»Zahvaljujući ovom pristupu, novi motor uživa prednost niže potrošnje kakvu imaju manji motori kada je djelomično opterećen, a na višim opterećenjima ima prednosti velikog motora«, kaže Stefan Knirsch, šef Audijevog odjela za razvoj motora. »Rezultat je optimalna učinkovitost i dobre performanse u cijelom rasponu okretaja motora«.

Motor koji će debitirati u sljedećoj generaciji modela A4 će trebati manje vremena za postizanje radne temperature, a u Audiju i dalje rade na smanjenju trenja, slično kao što radi i Mercedes sa svojim Nanoslide premazom za unutarnju stranu motora.

Uz sve navedeno novi Audijev motor je i lagan i teži 140 kilograma što bi se uz potrošnju trebalo odraziti i na dobru raspodjelu težine automobila, time i na njegovu upravljivost. (zg-magazin)