
Aston Martin predstavio novi V6 motor koji će pokretati Valhallu
(Foto i video: Aston Martin)
Uspije li Aston Martin očuvati svoje poslovanje koje je na udaru zbog pandemije koronavirusa, ovaj će proizvođač sa 107-godišnjom povijesti tijekom 2020. ponuditi dva različita hiperautomobila.
Jedan od njih je vrhunski, ali radikalni model Valkyrie, o kojem smo već pisali, dok će za većinu kupaca biti praktičniji model Valhalla.
Nazivi oba automobila počinju slovom „V”, a imena vuku iz nordijske mitologije.
Model Valkyrie će imati vrišteći Cosworth V10 motor s više od 1000 KS, a s više od tisuću „konja” će raspolagati i Valhalla, samo što će njezina snaga proizlaziti iz manje egzotičnog motora u V6 izvedbi s dva turbo punjača.
Valhalla će se u većoj mjeri oslanjati na pomoć elektromotora, osobito pri nižim okretajima benzinskog stroja, ali bi u konačnici mogla imati čak i više snage od razmetljive Valkyrie koja raspolaže s 1160 KS.
Iz Aston Martina su potvrdili da će novi V6 motor TM01 (nazvan u spomen na poljskog inženjera Tadeka Mareka) imati zapremninu od 3 litre. Marek je poznat po motorima koje je razvio za Aston Martin 1950-ih i 1960-ih godina prošlog stoljeća, od kojih se ističu redni šestcilindrični motor koji je pokretao trkački automobil DBR2 iz 1956. godine, ali radio je i na V8 motoru koji je 1969. ušao u DBS – motor. Potonji je ostao u upotrebi čak 31 godinu, a konačno je „umirovljen” 2000.
Valhalla će, za razliku od Valkyrie, biti plug-in hibrid, što znači da će imati dovoljno energije za ozbiljan električni pogon, a u jednom rasponu će ga se moći voziti samo na struju.
Poznato je još i da će ova V motor imati ispušne ventile umjerene prema unutra, a ne prema van, što znači da se dva velika turbopunjača mogu smjestiti točno tamo između cilindara i iskoristiti maksimalni tlak vrućeg zraka za pokretanje turbina.
Što se tiče ekologije, motor će zadovoljavati Euro 7 normu, što bi mu trebalo omogućiti prodaju u narednih 5-10 godina, ovisno o tome kada će na snagu stupiti Euro 8 norma. (B. J.)