Aktivan život ili vježbanje u teretani – što je bolje za starije?

Aktivan život ili vježbanje u teretani – što je bolje za starije?

Dok je vježbanje u teretani dobar način za izgradnju i ton mišića, nije zamjena za aktivan način života

Je li za starije građane planirana tjelovježba bolja od kontinuirane aktivnosti tijekom dana? Odgovor na to pitanje mogao bi iznenaditi. Naime, autori nedavne studije koja istražuje ovu temu zaključili da su starije osobe koje ostaju aktivne tijekom dana obično zdravije od onih koji svakodnevno vježbaju, ali se ne kreću puno tijekom ostatka dan.

Istraživanje je provedeno na Sveučilištu Wake Forest u Sjevernoj Karolini. U njega su bile uključene 183 starije osobe (65-86 godina) koje su gubile na težini tijekom 18 mjeseci. Znanstvenici su primijetili da su sudionici koji su održavali aktivnost tijekom dana imali mnogo manju vjerojatnost da će ponovno dobiti na težini od njihovih kolega koji su svakodnevno pohađali teretanu.

Ali razlog zašto je skupina u teretani bila manje uspješna u održavanju željene tjelesne težine i dovela do većeg gubitka mišićne mase nije bila vježba u teretani sama po sebi. Razlog je bio taj što je to bila jedina tjelesna aktivnost koju su seniori radili cijeli dan. Dakle, iako je grupa u teretani svakodnevno vježbala, mnogi od njih su još uvijek bili manje sposobni od ljudi koji su obavljali obilje svakodnevnih aktivnosti poput kućanskih poslova, šetanja psa, vrtlarstva i druženja s prijateljima ili unucima.

I male promjene puno znače

Ova studija pokazala je kako činjenica da svakodnevno vježbamo ne znači da se možemo opustiti i sjediti na kauču cijeli dan. Dok je vježbanje u teretani dobar način za izgradnju i ton mišića, nije zamjena za aktivan način života.

Autori studije predložili su povećanje kretanja kad god i gdje god se to može; hodanje umjesto korištenja automobila, penjanje stepenicama umjesto korištenja lifta i sl. Minimalni tjedni cilj trebao bi biti oko 150 minuta aktivnosti umjerenog intenziteta, kao što su brzo hodanje, planinarenje, aerobik u vodi, vožnja bicikla i ples.

Ovo je nešto više od 20 minuta dnevno. Ako ne radite takve aktivne vježbe, jednostavno kretanje svakih 1-2 sata tijekom dana trebalo bi vam dati slične prednosti. Dobro je započeti s malim iskoracima i postupno povećavati količinu dnevnih aktivnosti vlastitim tempom. Čak i naizgled manje promjene poput istezanja kad se ujutro probudite, nošenja vrećica s namirnicama iz auta u kuhinju jednu po jednu ili provjeravanja pošte dvaput dnevno ubrajaju se u vaš dnevni cilj. (ZG-mag)

Dijeli
KOMENTARI
Komentari su zatvoreni