“ABBA je imala veće prihode od Volva”

“ABBA je imala veće prihode od Volva”

„Kulturne i kreativne industrije zapošljavaju veliki udio visokoobrazovanih mladih kadrova i privlače poslovni sektor i ulaganja, što osigurava visok udio u BDP-u. Pojedine zemlje, kao što su Engleska, Danska, Norveška, Austrija i Njemačka, uložile su u kreativne i kulturne industrije na strateškom nacionalnom nivou. Time su ove grane postale pokretač ekonomije, uz pozitivan efekt koji se prelijeva na sve segmente gospodarstva. To je priča kojoj i mi trebamo težiti,“ rekao je potpredsjednik HGK za industriju i energetiku Tomislav Radoš povodom sutrašnjega svečanoga otvorenja konferencije b.creative.

Konferenciju organiziraju Hrvatski klaster konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija s Hrvatskom gospodarskom komorom i agencijom KEA European Affairs, koju je osnovala Europska komisija, 24. i 25. listopada u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu.

Predsjednica Hrvatskog klastera kreativnih i kulturnih industrija Ivana Nikolić Popović naglasila je financiranje kreativnih i kulturnih industrija kao ključnu temu konferencije.

„Svi misle da bi kultura trebala biti na državnom proračunu. Nas kulturnjake to smeta. ABBA je u svoje najbolje doba imala puno veći prihod od Volva. U Europi najveći prihod ima likovna umjetnost“, rekla je Nikolić Popović.

„I Europi je trebalo vremena da shvati vrijednost sektora. Veća je industrija od autoindustrije, farmaceutske industrije. Nije toliko glasna jer je sastavljena od manjih jedinica, pojedinaca i malih i srednjih poduzeća. Zato trebamo podići svijest o njezinom potencijalu,“ rekao je izvršni direktor KEA European Affairs Philippe Kern, naglasivši da je napokon prepoznato da se kultura može financirati i sredstvima EU fondova, pri čemu su dostupna sredstva često duplo veća od prosječnog proračuna ministarstava kulture. (ZG-m)

Komentiraj

*